Stress test af ASP sider
Fra : Thomas Eriksen

Dato : 06-12-02 02:16

Hej

Jeg vil gerne køre en stress test der kan simulere hvordan min webside vil
køre på min server når først der kommer pres på. Er der nogen af jer der
kender en metode til at gøre dette på?

Siden er programmeret i ASP og kører på en Windows2000server maskine

Håber nogen af jer har nogle gode ideer.

Thomas

Fra : Jimmy

Dato : 06-12-02 11:20

"Thomas Eriksen" <thomas@hardwareonline.dk> wrote in message
> [...]
> køre på min server når først der kommer pres på. Er der nogen af jer der

Hent Microsoft Web Application Stress Tool fra deres hjemmeside.

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 06-12-02 21:32

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse

> Hent Microsoft Web Application Stress Tool fra deres hjemmeside.

Mange tak det var lige det jeg ledte efter.

Har du nogen ide om hvilke tal man "bør" ligge på når man kører på en server
der kun har den opgave.

Thomas Eriksen

http://www.hardwareonline.dk 24 Hour Hardware Portal.
http://www.atcomputing.dk Støjsvage kabinetter, kølere mv.

Fra : Jimmy

Dato : 07-12-02 14:37

> [...]
>
> Mange tak det var lige det jeg ledte efter.
>
> Har du nogen ide om hvilke tal man "bør" ligge på når man kører på en

Jeg har testet et UNIX-hotel på et tidspunkt.
Den gav 22.500 sidevisninger i minuttet.

Dette kommer en ASP-server aldrig op på.

En af mine hjemmesider har lige givet mig 2202 sidevisninger på et minut.

Det lyder ikke videre godt men den kunne da være sjovt at se hvad andre får
af test på deres sider?

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 08-12-02 15:45

> Jeg har testet et UNIX-hotel på et tidspunkt.
> Den gav 22.500 sidevisninger i minuttet.

det var godtnok ikke så lidt, det må have været noget af en server der kører
det unix hotel

> Dette kommer en ASP-server aldrig op på.

Man kunne vel nok bygge en maskin der kunne komme derop

> En af mine hjemmesider har lige givet mig 2202 sidevisninger på et minut.

Hvilke indstillinger brugte du? var det på en lokal maskine (hvis ja hvor
hurtig) eller bare et delt webhotel hos en udbyder?

> Det lyder ikke videre godt men den kunne da være sjovt at se hvad andre
får
> af test på deres sider?

Jeg har testst i ret ekstreme tilfælde med 200 forbindelser til serveren som
er en AMD Athlon XP2000 med ½ GB PC2700 RAM. I denne oipsætning får jeg ca
20 request pr sekund eller ca 1200 i minuttet. Det er testet på en lokal
kopi af www.hardwareOnline.dk og den når ikke meget længere end at gå ind på
forsiden og begynde at indlæse ting på det minut. Hvis jeg prøver det på
wores nuværende webserver (godtnok mens den laver andet) får jeg ikke meget
mere end 3 requests pr sekund.

Og ja vores asp er ikke designet til så mange besøgende.

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-02 15:52

> "Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse

> det var godtnok ikke så lidt, det må have været noget af en server der
kører
> det unix hotel

Jep

> Man kunne vel nok bygge en maskin der kunne komme derop

Det tror jeg faktisk ikke, men hvis man kunne og man så placerede Linux på
den ville den komme endnu højere op.

> Hvilke indstillinger brugte du? var det på en lokal maskine (hvis ja hvor
> hurtig) eller bare et delt webhotel hos en udbyder?

Det er en shared løsning som ikke ligger lokalt.

Jeg satte stress level til 20 connections og multiplier 2.
Run time 1 minut.
Warm up 15 sekunder
Alt andet default.

> forsiden og begynde at indlæse ting på det minut. Hvis jeg prøver det på
> wores nuværende webserver (godtnok mens den laver andet) får jeg ikke
meget
> mere end 3 requests pr sekund.

Hehe - sejt

> Og ja vores asp er ikke designet til så mange besøgende.

Hvad sker der sp i peak-perioder?
Er siden så ekstremt langsom?

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 09-12-02 01:26

> Det tror jeg faktisk ikke, men hvis man kunne og man så placerede Linux på
> den ville den komme endnu højere op.

Det har du sikkert ret i.

> Det er en shared løsning som ikke ligger lokalt.
>
> Jeg satte stress level til 20 connections og multiplier 2.
> Run time 1 minut.
> Warm up 15 sekunder
> Alt andet default.

Ok jeg har prøvet det og jeg kan med lidt finindstilling af RAM'en komme op
på omkring 24 requests pr sekund eller omkring 1400. Sjovt nok går det
hurtigere når jeg er logget ind end når den bare kører.

> Hvad sker der sp i peak-perioder?
> Er siden så ekstremt langsom?

Ja det er den. Det kan tage flere sekunder fra man trykker på et lnk til man
kommer ind i feks en forum tråd. Så nu skal den opgraderes og det sker på
tirsdag så er jeg bare spændt på hvor meget det kan mærkes.