Nyheder delt op i to kolonner
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-12-02 00:11

Jeg skal lave en nyheds-ting, der viser nyheder fra en database. Det er i
sig selv intet problem, men når jeg prøver at dele dem op i to kolonner får
jeg et problem.

Jeg vil gerne have dem til at stå sådan: http://www.katzmann.dk/nyhed.htm
Men a' kan et hit u' a'et

Nogen der kan hjælpe lidt på vej?

Kasper K
---------------------------------
Find en masse gode svar på de spørgsmål
der oftest stilles i nyhedsgruppen d.e.i.w.s.a
http://www.asp-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 06-12-02 12:49

On Fri, 6 Dec 2002 00:10:57 +0100, "Kasper Katzmann" <kasper @
FJERNESkatzmann.dk> wrote:

> [...]
>sig selv intet problem, men når jeg prøver at dele dem op i to kolonner får

Har du prøvet at validere HTML'en først

>Men a' kan et hit u' a'et

Hvad er det, du ikke kan finde ud af?

Sådan som jeg forstår det, vil du have nyhederne skiftevis i højre og
venstre kolonne. Jeg vil tro den nemmeste måde er at lave to
resultat-strenge, som du hælder resultat i hver anden gang - og så
venster med at udskrive til alle resultater er samlet i hver sin
streng.

>Nogen der kan hjælpe lidt på vej?

Prøv at beskrive dit problem lidt mere, så er der msåke en chance ...

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-12-02 14:53

Som svar på skriblerier forfattet af Kasper Katzmann

> [...]
> er i sig selv intet problem, men når jeg prøver at dele dem op i to
> kolonner får jeg et problem.
>
> Jeg vil gerne have dem til at stå sådan:

Start med at lave en _rent_ statisk side, som du gerne vil have den
Derefter begynder du at erstatte din tekst med asp variabler - een ad gangen
Tilsidst bruger du dit recordset, på dette tidspunkt burder det være
åbentbart hvordan siden skal laves omkring din ASP logik

mvh/Peter Lykkegaard