Super fisk fra Gudenåen
Fra : Carlo Iversen

Dato : 04-03-01 19:59

Her i eftermiddag tog en af vores medlemmer en rigtig superfisk i Gudenåen,
dvs. en sølvblank havørred på 83 cm og 7,5 kg. En utolig velnæret og smuk
fisk, som I alle vil kunne se i dk.binær, hvor indlægget har emnet "Torbens
fisk fra Gudenåen".
Fisken er taget i gul dagkortzone på enhåndsfluestang og med hurtigsynkende
skydehoved. Traditionelt bliver der ikke fisket ret meget med flue i
Gudenåen, og slet ikke så tidligt på året, men der er allerede landet en
håndfuld, særdeles pæne "flue"fisk i år.
Tidligere så vi en del meget pæne vinter-/forårsfisk i Gudenåen, men det er
som om dette fiskeri har været forsvundet i en del år, så det er meget
glædeligt, at vi har set en god håndfuld af disse meget smukke fisk på land.
Måske er vi på vej til tidligere tiders kvalitetsfiskeri ved vintertide?
Eller måske skyldes det vinteren med sne her sidst i februar og først i
marts? Hvis jeg husker rigtigt, var der et tilsvarende vejr sidst vi havde
et godt vinterfiskeri, og med godt mener jeg kvalitetsfisk ved vintertide.

Med venlig hilsen
Langå Sportsfiskerforening
Carlo Iversen
Formand

Fra : N/A

Dato : 05-03-01 23:55

Fra : Lars Aagaard

Dato : 05-03-01 23:55

Hej Aksel

Du kan se billedet på Lystfisker Forum under nyheder:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news/default.asp

Med venlig hilsen
Lars Aagaard
www.123nu.dk/lystfiskeri