ASP problem fra NT server til Win2000 Serv~
Fra : [BugZ]Zod

Dato : 05-12-02 09:19

Hej Alle

Jeg har et lille problem, som jeg ikke lige kan finde fejlen på.Måske
er der en her den kan hjælpe mig.

Jeg har en asp hjemme side, hvor jeg kan gå ind og indtaste nogle
produkter , hvor det så bliver smidt i min database (access database).

Når jeg har indtastet produktet, går jeg så tilbage til forsiden af
hjemmeside også kan jeg se det sidst indtastet produkt. dato osv.

Det er virket upåklageligt i 2 år, og da jeg skiftede til win2kserver
, er der kommet det problem at jeg ikke kan få den til at vise det
sidst indtastet produkt på forsiden.

Den ligger godt nok produktet i databasen og det hele , men det vil
ikke vise det som sidst indtastet på forsiden.

Er der nogle der har en ide om hvad der kan være galt.??

Med venlig hilsen

Jimmy Nielsen.

Fra : ///JJ

Dato : 05-12-02 10:18

"[BugZ]Zod" <zod@lanbugz.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den ligger godt nok produktet i databasen og det hele , men det vil
> ikke vise det som sidst indtastet på forsiden.

Måske hvis du fortæller om der er en fejlmed., eller hvis du poster dit
select-statement fra forsiden.
Har du skiftet version af Access, (og hvilken kører du?)

mvh
///JJ

Fra : [BugZ]Zod

Dato : 05-12-02 13:04

On Thu, 5 Dec 2002 10:17:49 +0100, "///JJ" <jesperhnnospam@tdcadsl.dk>
wrote:

Hej Jesper.

Den kommer ikke med nogen for for fejl meddelse og det er det jeg
synes der er mærkeligt.Den tilføjer bare ikke det sidste produkt til
forsiden.

Jeg har ikke ændret noget i Access .Databasen er lavet i Access2000.

/Jimmy

Fra : ///JJ

Dato : 05-12-02 14:46

> [...]
> forsiden.
>
> Jeg har ikke ændret noget i Access .Databasen er lavet i Access2000.

Hmm - jeg har sgu lidt svært ved at forstå hvorfor den så opfører sig
anderledes :)

Kan du overhovedet trække det sidst inputtede produkt ud igen? Via en test
ASP-side, eller et regneark (fx. Excel)?
Har du ODBC forbindelse til DB'en?
Kan det skyldes en forsinkelse i DB'en efter skrivningen? Giver det noget at
køre "repair-db" eller "check-db" funktionerne i Access? Hvad hvis man
venter 5-10 min?
Evt. prøv at backup'e din db og nulstille den.
Hvad hedder dit select-statement til at udvælge den sidst indtastede række i
db'en?

mvh
///JJ