Problem med vædhæftning af fil med Jmail o~
Fra : Kristian

Dato : 04-12-02 20:18

Jeg har lavet en form der skal bruges til at generere en email med en
vedhæftet fil. Jeg bruger komponenterne SAfileup og JMail. Formen virker
fint mailen bliver afsendt, filen bliver også uploaded til serveren, men
bare ikke vedhæftet. Håber der er en der kan fortælle hvad der går galt -
jeg har på fornemmelsen at det min AddAttachment der ikke er lavet rigtigt:

Set oUpl = Server.CreateObject("SoftArtisans.FileUp")
oUpl.Path = Server.MapPath("\Upload\temp")
Set Mailer = Server.CreateObject("jmail.message")
Mailer.FromName = Trim(oUpl.Form("FROMNAME"))
Mailer.From = Trim(oUpl.Form("FMMAIL"))
Mailer.AddRecipient Trim(oUpl.form("EMAIL")), Trim(oUpl.Form("TONAME"))
Mailer.Subject = Trim(oUpl.Form("SUBJECT"))
If not oUpl.Form("ATTACH1").isEmpty Then
NewFileName = Mid(oUpl.Form("ATTACH1").UserFilename,
InstrRev(oUpl.Form("ATTACH1").UserFilename, "\") + 1)
oUpl.Form("ATTACH1").SaveAs NewFileName
Mailer.AddAttachment Server.MapPath("\Upload\temp" + "\" + NewFilename)
End if
Dim text
text = oUpl.Form("COMMENTS") & vbCrLf
Mailer.Body = text
Mailer.Logging = true
if not Mailer.send(smtprelayhost) then
response.Write "<pre>" & mailer.log & "</pre>"
else
response.Write "Beskeden og vedhæftede filer blev afsendt"
end if
Response.Write("<PRE>" & vbCrLf)
Response.Write(text)
Response.Write("</PRE>" & vbCrLf)
Response.Write("End of message.<br>" & vbCrLf)
If not oUpl.Form("ATTACH1").IsEmpty Then
Response.Write("Attachment added: " & oUpl.Form("ATTACH1").UserFilename &
"(" & oUpl.Form("ATTACH1").TotalBytes & " bytes)<br>" & vbCrLf)
oUpl.Form("ATTACH1").Delete
End If

Fra : Kristian

Dato : 27-12-02 17:50

Jeg har fundet fejlen! Dvs. der var ikke en fejl i scriptet men i JMail. Der
er åbenbart et problem med Outlook 2002 og JMail. Filen kom fint med, den
var bare ikke synlig, først i det øjeblik man åbner mailen og vælger "Gem
vedhæftede filer" fra menuen bliver den synlig...

Kristian