nogle "UOT There" der har tjek på opdateri~
Fra : Tommy Andersen

Dato : 05-12-02 00:05

Hvis der er

her er spørgsmålet:

1 skal jeg bruge RDS eller ADO

2. Kan jeg bruge VBS eller skal det være via en webserver

Tommy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-12-02 15:40

Tommy Andersen wrote :

> her er spørgsmålet:
>
> 1 skal jeg bruge RDS eller ADO
>
> 2. Kan jeg bruge VBS eller skal det være via en webserver

mener du synkronisering af data imellem to databaser, der ikke er forbundne
via samme LAN ... evt ?

Et umiddelbart bud ville være at lægge et applikationslag over begge
databaser, der kommunikerer med hinanden via SOAP. De enkelte lag kan så
kommunikere med deres respektive databaser via ADO.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
Ny FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp : http://asp-faq.dk

Fra : Tommy Andersen

Dato : 05-12-02 01:20

Ja det er lige præcis det

Det lyder dog som om det er over mit forstand

jeg havde en ide om at lægge begge DBér i webmappe på hver sin server, for
derefter at udvikle en ASP/VBS fil der benytter Remote Access

grunden til det er at DBérne ligger et fast sted og vil ikke blive flyttet.

Har du links eller eks. på SOAP måden?

hvad der din vurding på at kaste sig over SOAP måden?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-12-02 20:42

Tommy Andersen wrote :

> [...]
> for derefter at udvikle en ASP/VBS fil der benytter Remote Access
>
> grunden til det er at DBérne ligger et fast sted og vil ikke blive

OK ... hvis du har mulighed for at lægge en .Net webservice foran begge
databaser, så kan du kommunikere med disse 100% transparent ifht SOAP og
XML via noget .Net kode.

Jeg sætter FUT til dk.edb.programmering, da .Net-specifikke ting bør
diskuteres dér.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : Tommy Andersen

Dato : 05-12-02 01:23

Ja det er lige præcis det