Drop down boks
Fra : AHR

Dato : 04-12-02 13:31

Hej

Jeg er ved at lave et booking system til en biograf.

Jeg har en tabel kaldet Forrestilling. Den indeholder:

Titel
Dato
Tid

Det er meningen at man via en drop down boks vælger en titel, en anden boks
vælger en dato afhængigt af titlen og til sidst vælges et tidspunkt
afhængigt af titlen og datoen.

Når jeg vælger første boks, kan jeg f.eks. vælge Superman. Det er så
meningen at et javascript skal indsætte følgende i mit addressefelt:

http://localhost/bio/reservation.asp?titel=Superman

Nogen der ved hvordan dette gøres

Tak
AHR

Fra : Martin Persson

Dato : 04-12-02 18:29

On Wed, 4 Dec 2002 13:30:31 +0100, "AHR" <spamahr@mail.dk> wrote:

>Når jeg vælger første boks, kan jeg f.eks. vælge Superman. Det er så
>meningen at et javascript skal indsætte følgende i mit addressefelt:

> [...]

<script>

function submitForm()
{
window.location="http://localhost/bio/reservation.asp?title="+minForm.film.value;
}

</script>

og din form skal så være noget i stil med

<form name="minForm">
<select name="film" onchange="submitForm()">
<option value="Superman">Superman</option>
<option value="Monsters Inc.">Monsters Inc.</option>
<option value="Lord of the Rings">Lord of the Rings</option>
</select>
</form>

Fra : Carsten Suurland

Dato : 05-12-02 14:07

"Lidt" svært at gøre brug af den URL du vedhæftede...