Prisen for at flytte fra ATM til PPPoe hos~
Fra : Janus Nielsen

Dato : 05-12-02 21:17

Måske kan nogen svare mig på mine 2 spørgsmål. Jeg har sendt dem til TDC
Kundeservice idag - (og forventer svar inden 3-4 månder *lol*.)

Jeg har NetExpress ATM hos TDC og ønsker at skifte til PPPoe (altså
Ethernet). Jeg har på 80808031 fået at vide, at prisen for dette vil være
349 kr. Dette kaldes en "flytning".

I øjeblikket har i et tilbud på at blive kunde hos jer for for 249 kr.

1) Hvorfor skal jeg som trofast kunde gennem snart 2 år betale for en
såkaldt "flytning" til 349 kr. istedet for at tilbyde mig et nyt abonnement
til en oprettelse af 249 kr?

2) Hvorfor skal jeg som trofast kunde gennem 2 år betale penge for at
udskifte mit abonnement til PPPoe? Der er jo ikke tale om en tekniker-opgave
længere - og derfor ikke så omkostningsrig, som dengang prislisten blev
offentliggjort.

Mvh Janus Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 06-12-02 00:41

Janus Nielsen wrote:

> [...]
>
> 1) Hvorfor skal jeg som trofast kunde gennem snart 2 år betale for en
> såkaldt "flytning" til 349 kr. istedet for at tilbyde mig et nyt abonnement

Fordi der ikke i øjeblikket er tilbud på "flytning" ?

--
Don't waste space

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-12-02 10:38

> 1) Hvorfor skal jeg som trofast kunde gennem snart 2 år betale for en
> såkaldt "flytning" til 349 kr. istedet for at tilbyde mig et nyt
abonnement
> til en oprettelse af 249 kr?

Er der ikke noget med at der ved nyt abonnement kommer 495 kr for
teknikerbesøg oven i prisen for oprettelse ?
Det gør der nok ikke ved en 'flytning'.

Niels Dybdahl

Fra : Janus Nielsen

Dato : 06-12-02 11:13

Snakkede idag med TDC, der beklagede at de havde overset at en "flytning"
naturligvis også burde være på tilbud til kr 249,-

Fra : Den glade dreng

Dato : 07-12-02 20:29

Janus Nielsen <janus@prime-agency.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3df07824$0$251$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Snakkede idag med TDC, der beklagede at de havde overset at en "flytning"
> naturligvis også burde være på tilbud til kr 249,-

Ja det manglede da også bare, de kan vel kun være
interesseret i at slippe af med det gamle ATM udstyr.

Om ikke andet kunne du jo bare ha opsagt dit abonnement
og så oprettet et nyt, den tid du skulle varsle med opsigelsen
var nok omkring den samme som oprettelsen af det nye.

Mvh

Per

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 08-12-02 10:35

On Fri, 6 Dec 2002 11:12:51 +0100, "Janus Nielsen"
<janus@prime-agency.dk> wrote:

>Snakkede idag med TDC, der beklagede at de havde overset at en "flytning"
>naturligvis også burde være på tilbud til kr 249,-

Du bør undersøge meget nøje hvad en router løsning hos TDC indebærer,
der har været problemer med hastigheden af Speedstream routeren,
men så kan du for en merpris leje en Cisco router af TDC.
Du må ikke selv ændre indstillinger på din router, men TDC gør det
gerne for dig for ca. 1200,- dkr. pr. gang.
Tilsyneladende er TDC ophørt med at anvende Speedstream routeren.
men undersøg betingelserne grundigt før du skifter.

-
Merk Würdichliebe

When one door closes another door opens

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-12-02 20:08

"Merk Würdichliebe" <merkwurd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> der har været problemer med hastigheden af Speedstream routeren,

Den der var problemer med bruges ikke længere

> men så kan du for en merpris leje en Cisco router af TDC.

Eller en linksys

> Du må ikke selv ændre indstillinger på din router, men TDC gør det
> gerne for dig for ca. 1200,- dkr. pr. gang.

Ikke på privat-produktet

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 09-12-02 17:05

On Sun, 8 Dec 2002 20:08:11 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Eller en linksys

Kan Linksys klare 2Mb adsl i alle konfigurationer?

>Ikke på privat-produktet

Har man selv lov til at justere alt på et ikke proacces produkt?

Har du en url til en fuldstændig beskrivelse af et 2Mb TDC produkt,
hvor det er muligt uden ekstra omkostninger at stille NAT routeren
100% åben, uden filtre af nogen art eller forward af port x til ip y ?

Jeg er nemlig selv intereseret i at skifte væk fra mit ATM kort,
men kan ikke finde klare informatiner hos TDC.

-

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-12-02 19:14

> Kan Linksys klare 2Mb adsl i alle konfigurationer?

Jeg har ikke hørt andet

> Har man selv lov til at justere alt på et ikke proacces produkt?

Ihvertfald på routeren

> Har du en url til en fuldstændig beskrivelse af et 2Mb TDC produkt,
> hvor det er muligt uden ekstra omkostninger at stille NAT routeren
> 100% åben, uden filtre af nogen art eller forward af port x til ip y ?

www.tdcinternet.dk
Men du slipper ikke for NAT, og så giver begrebet 100% åben ikke mening
Hvis du vil slippe for NAT så skal du have P@ med multiple IP'er eller
NE uden router eller BB|ADSL

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 10-12-02 05:05

On Mon, 9 Dec 2002 19:13:47 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>www.tdcinternet.dk
>Men du slipper ikke for NAT, og så giver begrebet 100% åben ikke mening
>Hvis du vil slippe for NAT så skal du have P@ med multiple IP'er eller
>NE uden router eller BB|ADSL

Tak for svaret, jeg skal bruge NAT, med 100% åben mente jeg
at alt fra den ydre ip blev videresendt til den indre ip, ingen
blokerede porte og alt videresendt til netop een indvendig ip.

-

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-02 06:24

> [...]

>at alt fra den ydre ip blev videresendt til den indre ip, ingen
>blokerede porte og alt videresendt til netop een indvendig ip.

Port 25 og 119 er spærret hos TDC.

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 11-12-02 06:22

On Tue, 10 Dec 2002 06:24:23 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Port 25 og 119 er spærret hos TDC.

Tak for oplysningen, den kunne jeg ikke finde på www.tdcinternet.dk
Heller intet om betingelserne for konfuguration af routere,
samt hvad der ellers måtte være af begrænsninger.

-