Nyt Bundkort Østen?
Fra : ps

Dato : 05-12-02 08:13

Nogle, der har erfaringer med at købe bundkort i Thailand? Kan det betale
sig? Virker det? Hvad skal man kigge efter?
Jeg har pt. 1400 mhz athlon og vil selvfølgelig gerne skifte til noget af
dagens hurtigste...
Gode råd modtages gerne.
--
m.v.h.
Preben

Fra : Leony

Dato : 05-12-02 09:10

"ps" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle, der har erfaringer med at købe bundkort i Thailand? Kan det
> betale sig? Virker det? Hvad skal man kigge efter?

Har selv lavet denne research da jeg skal til Thailand i nær fremtid.
Her er nogle adresser til computerbikse i Thailand (Bangkok):
http://www.pantipplaza.com/
http://www.into-asia.com/bangkok/panthip/
http://www.itmallfortune.com/index.php
Du kan prøve at tjekke prisen på en 1600+ på Pantipplaza og på edbpriser
(mine beregninger siger at du kan tjene en lille klat ved at tage nogle af
dem med til Thailand).
Generelt er elektronik dyrt i Thailand. Hvis du køber så vogt dig for
efterligninger.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 05-12-02 09:35

> Du kan prøve at tjekke prisen på en 1600+ på Pantipplaza og på
> edbpriser (mine beregninger siger at du kan tjene en lille klat ved
> at tage nogle af dem med til Thailand).

Synes nok at der var noget galt opdagede lige at de priser jeg havde kigget
på var et år gamle (sådan går det når man er vant til at internetsider er
opdaterede).
Så er jeg alligevel glad , har kigget på den side 5 gange uden at
opdage at det er rigtig gamle priser.
Tjekkede prisen i IT-mall og der var ca 100 kr at spare på en Athlon 1600+
K7SEM fra ECS er ca 100 kr billigere også.
Men stadig skal man vogte sig for kopier, mest udbredt med software, men kan
sagtens forekomme med hardware (også selvom man køber i en rigtig butik).

Fra : ps

Dato : 07-12-02 12:02

Hm, det ser jo interessant ud. Når jeg nu gerne vil have et nyt bundkort med
en af dagens hurtigste processorer (ligemeget om det er Athlon eller intel),
er der så noget, der springer dig i øjnene som en god tilbud på disse sider?
(Jeg kender faktisk det sted der hedder pantip - har været der for nogle år
siden og købte noget virusbefængt software...!)

m.v.h.
Preben

Fra : Leony

Dato : 09-12-02 08:07

> [...]
> bundkort med en af dagens hurtigste processorer (ligemeget om det er
> Athlon eller intel), er der så noget, der springer dig i øjnene som

Hmmm, det ved jeg ikke rigtig.
Jeg har ikke kigget på det, da jeg ikke skal have noget. Det er heller ikke
så let at overskue når priserne står i Baht.
Det bedste du kan gøre er at finde ud af hvilket motherboard du vil have og
så finde ud af om der er noget at spare.
Personligt ville jeg ikke slæbe et bundkort eller lignende med hjem fra
Thailand for at spare 100 kr.

Fra : Sonofon

Dato : 10-12-02 10:00

www.pantipprice.com