hvad virker?
Fra : Martin Berentzen

Dato : 05-12-02 08:13

HEJ!

Jeg har en 250W strømforsyning. Hvilken af følgende bundkort vil den bedst
kunne forsyne: ECS K7S5A eller ECS K7SOM? Begge skal køre med en AMD XP
1700+. Sidstnævnte bundkort skulle angiveligt kræve 300W eller 250W CED,
hvad er CED? Jeg synes ikke jeg kan finde specifikke krav om
strømforsyningen til førstnævnte!?

Martin

Fra : o&u

Dato : 05-12-02 09:56

On Thu, 5 Dec 2002 08:13:18 +0100, "Martin Berentzen"
<martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>1700+. Sidstnævnte bundkort skulle angiveligt kræve 300W eller 250W CED,
>hvad er CED? Jeg synes ikke jeg kan finde specifikke krav om

Strømforsyning skal dimensioneres til cpu og ikke til bundkort.

1000 MHz: mere end 250 W, f.eks. 300 W
2000 MHz: mere end 300 W, f.eks. 400 W

En 250 W kan lige trække en Plll op til 1200 MHz.

mvh

John

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 05-12-02 10:38

o&u wrote:

> [...]
>
> 1000 MHz: mere end 250 W, f.eks. 300 W
> 2000 MHz: mere end 300 W, f.eks. 400 W
>
> En 250 W kan lige trække en Plll op til 1200 MHz.

Vil det dermed betyde at f.eks. IBM underdimensionerer deres PSU'er når
de bruger 185W til en 2GHz P4 ?

http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_PBT22DK?OpenDocument

/klaus

Fra : o&u

Dato : 05-12-02 12:25

On Thu, 05 Dec 2002 10:37:32 +0100, Klaus Jorgensen <kj@no.spam>
wrote:

>Vil det dermed betyde at f.eks. IBM underdimensionerer deres PSU'er når
>de bruger 185W til en 2GHz P4 ?
>

>http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_PBT22DK?OpenDocument

Nja, - det er et bundkort med integreret grafik. Men med agp slot.

Andre IBM maskiner med 2 GHz har en 300 W psu. Jeg forbavses over de
185 W, men de brugte også 90 W til pentium op til 200-300 Mhz, hvor
andre brugte 3x mere.
På de IBM'ere går cpu køleren desuden ofte helt i stå ! bundkortet
regulerer hastighden.

Nå, men sådan en 2 GHz bruger vel kun 50-60 W.

Måske kan den 185 w være lavet sådan, at den kan levere meget i 5
volts kanalen, og lidt i de øvrige.

Altså en ustandard psu. Det er ikke lykken, hvis den skal udskiftes.

mvh

John

Fra : Martin Berentzen

Dato : 05-12-02 16:42

En 250 W kan lige trække en Plll op til 1200 MHz.

Hvad står CED for?

Fra : Thomas

Dato : 05-12-02 11:09

Ifølge AMD kræver alle xp-processorer min 300w

Thomas