diskhastighed på nyere boards
Fra : The Amazing Grace

Dato : 05-12-02 00:33

Hejsa,

jeg skal snart have nyt bundkort (og CPU og RAM).

Hvilke bundkort giver den bedste harddisk-hastighed?

Dette kan lyde som et underligt spørgsmål, baggrunden er mine erfaringer
med de to maskiner jeg har pt.:

Den ene er med Abit KA7 bundkort / Athlon Classic 700 MHz,
den anden er med Asus TX97 bundkort / AMD K6-III 400 MHz.

Jeg har nogle forskellige UDMA-33 og UDMA-66 diske i skuffer, som jeg
bruger i begge maskiner, og ASUS-maskinen er ca. dobbelt så hurtig på
diskene som ABIT-maskinen.

Begge kører med optimale BIOS-indstillinger, skulle jeg mene, ingen af
dem er OC.

Maskinerne har forskellige boot-diske, men selvom Asus-maskinens
bootdisk er langsommere end Abit-maskinens, så booter Asus'en hurtigere
end Abit'en!

Er der nogen der har gode forklaringer, (chipset?) og fremfor alt: Gode
råd, så jeg kan købe et bundkort der giver god diskydelse.

Umiddelbart ser Asus A7V8X godt ud? Erfaringer?

Håber på svar,

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 07-12-02 04:01

Fy skam dig at prøve sammenligne Asus A7V8X med nyeste VIA KT 400 onbord ide
133 raid og en gammel asus MB med TX97 chipsæt, hvis du vælger A7N8X får du
Nforce2 chipsættet og nyste Serial ATA HD raid der er bare igen HD før efter
nytår 2003. Venligst Glenn

Fra : The Amazing Grace

Dato : 07-12-02 12:56

Glenn Hagedorn wrote:

> [...]
> Nforce2 chipsættet og nyste Serial ATA HD raid der er bare igen HD før efter

Høhøh...

Tak for svaret, det lyder som om A7V8X / A7N8X er et godt køb!

Mads Hansen
--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 07-12-02 14:01

Omkring A7N8X Jeg skriver et par komentar omkring dobbelt ddr-ram
proformens, i gruppen bund kort hardware hvor denne tråd egentlig også høre
til men det lader til jeg står ledt alene med det synspunkt, bund kortet
lever ikke helt op til mine forventninger men jeg er sikker på det er lige
så hurtig i ramhastighed som A7V8X. Venligst Glenn.