Hjælp mig med gl. computer
Fra : jaf

Dato : 06-12-02 17:18

Hej gruppe!

Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med følgende problem eller fortælle
mig hvilken gruppe jeg kan søge hjælp i?

Problemet er på en "gammel" computer Amitech 214, 166 mgH, 57 mg ram.
Den har en 8 mg harddisk (formatteret og partioneret korrekt). Når jeg
forsøger at installere Windows 95 eller Windows 98 på den, stopper den efter
installationen (når den skal startes første gang) og kommer med fgl.
fejlmeddelelse: "
Fejl i initialiseringen af kernl. Windows beskyttelsesfejl. Genstart
computeren".
Dette hjælper ikke og det hjælper ikke at køre i fejlsikret tilstand. Jeg
har partioneret og formatteret et utal af gange og er faktisk løbet tør for
ideer. Hvis nogen kan hjælpe mig ville jeg blive meget glad. Tak.

Hilsen Jaf

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-12-02 20:36

jaf wrote:
> [...]
> Jeg har partioneret og formatteret et utal af gange og er faktisk
> løbet tør for ideer. Hvis nogen kan hjælpe mig ville jeg blive meget

Er du sikker på der er 57mb ram? Det lyder af en ram fejl

-michael

Fra : Henning

Dato : 07-12-02 23:54

On Fri, 6 Dec 2002 20:36:12 +0100, "Michael Nielsen"
<michaelnielsen2002@hotmail.com> wrote:

>Er du sikker på der er 57mb ram? Det lyder af en ram fejl

Shared video-ram 64 ialt, 8 til video, resten til systemet.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Frits

Dato : 07-12-02 23:25

> [...]
for
> ideer. Hvis nogen kan hjælpe mig ville jeg blive meget glad. Tak.

Hej
Hvordan kan du "trylle" windows ned på en så lille HD?

Mvh Frits

Fra : Frits

Dato : 08-12-02 02:29

Hej igen

Prøv at kigge på www.amitech.dk - e-support - download. der er måske noget
du kan bruge. Der er noget med genindlæsningscder osv.

mvh Frits