Vcore
Fra : SonofonoS

Dato : 05-12-02 19:12

Hej NG

Hvor går det galt når vcore stiger til over 1,79 og den normalt ligger på
1,776?

Jeg troede først det var min PSU, men jeg har lige lånt en anden og
problemet er der stadig. Det sker både når maskinen arbejder/jeg arbejder og
når den idler.

Nogle gange kommer maskinen med en ba-bu alarm, og jeg når selv at lukke
ned. Andre gange slukker den bare helt spontant. Jeg håber der er nogen der
kan hjælpe mig med at lokalisere problemet.

SonofonoS

Fra : Ivar

Dato : 05-12-02 19:59

SonofonoS skrev:

> Hvor går det galt når vcore stiger til over 1,79 og den normalt ligger på
> 1,776?

Hvis den skal være 1,8V er der vel ikke noget galt - du skriver ikke
hvilken cpu du har !

> Nogle gange kommer maskinen med en ba-bu alarm,

Er du sikker på at det ikke er et temperatur-problem?
Kører dine ventilatorer som de skal.

Ivar

Fra : SonofonoS

Dato : 05-12-02 20:14

> Hvis den skal være 1,8V er der vel ikke noget galt - du skriver ikke
> hvilken cpu du har !

sorry my bad. Det er en 1000mhz t-bird

> Er du sikker på at det ikke er et temperatur-problem?
> Kører dine ventilatorer som de skal.

Jep - ret sikkert. Temperaturen kommer ikke over 53c på cpu'en og 28c på mb.

Kan det være min cpu der er ved at stå af?

SonofonoS

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-12-02 23:40

SonofonoS wrote:
> [...]
>

> Jep - ret sikkert. Temperaturen kommer ikke over 53c på cpu'en og 28c på mb.
>
> Kan det være min cpu der er ved at stå af?

det kan også være et måle problem - de indbyggede målere er ikke altid
lige præcise
/carsten