ASUS OPLX-M og ram ? ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 05-12-02 17:15

Hejsa NG

Jeg kender nogle som har en Fujitsu "Et eller andet" hvori der sidder
et ASUS OPLX-M bundkort.
Fra start har der altid siddet 64 mb ram, og de vil nu gerne have mere
i og har derfor sat yderligere 256 mb i.

Problemet er blot, at den ikke ser mere end de 128 mb af denne klods.
Har forsøgt samtlige kombinationer, med begge klodser og 256 mb
klodsen alene, men den vil kun se de 128 mb.
I flg. manualen kan bundkortet tage max 768 mb i de tre slots, og hver
slots kan tage 32. 64, 128 eller 256 mb.

Mit næste træk var en bios opdatering, men jeg kan ikke finde den nogen
steder. Efter at have søgt på google, hvor der næsten kun kommer russiske
sider ?
og efter at have set at bundkortet ikke engang findes på ASUS side mere er
jeg gået lidt i stå !

Hvordan kan jeg komme videre ?

Er der andre der har erfaringer med dette bundkort ?

Håber nogle kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk