Højttalere, valg af surround, støj
Fra : Baltazar

Dato : 05-12-02 13:34

Hejsa,

Valg af surroundhøjttalere
---------------------------
Fik mulighed for at sætte 2 ekstra højttalere til mit SBLive5.1 - det skulle
jeg aldrig have gjort - for nu må jeg have et surround sæt (4.1, 5.1) i
rimelig kvalitet (<1000,-). Jeg har kigget mig lidt omkring, og valget står
(altså medmindre jeg frarådes) mellem :

Creative Inspire 5100 (ca.600,-)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597916

Altec Lansing ACS251 (ca. 750,-)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384807924
(undskyld de skidte links)

- Mest til spil (Ghost Recon, AoM typen)
- Det er vigtigt de er små (og kan vægmonteres)
- God lyd er bedre end høj lyd!

Mit lydkort har egentligt digital out, men der skal vist invisteres noget
før det bliver interessant ?

Støj i højttalere
---------------
Jeg ved godt det kan være 127 tusind ting, men alligevel, det kunne være der
var en der kunne genkende noget.
Jeg har brummen i mine PC højttalere, uanset hvilken kombination af bundkort
(K7S5A eller 6A), lydkort (indbygget, Turtlebeach, SBLive) eller højttalere
(oldsager fra "Dallas" og "Yamada"). Med undtagelse af hovedtelefoner hvor
der _ikke_ er støj (fordi de ikke er forstærkede ?)

HW : 300W "Silent Systems" PSU. Men jeg har fjernet blæseren, og monteret en
lydløs der får strøm fra 12v kablet. Desuden har jeg monteret strømudtræk
efter powerknappen, men før "transformeren".
AthlonXP1600, GeForce4Ti4200, 2HD, CD-RW.

Torben

Fra : Snorkelsen

Dato : 05-12-02 16:01

"Baltazar" skrev:
> [...]
> (oldsager fra "Dallas" og "Yamada"). Med undtagelse af hovedtelefoner hvor
> der _ikke_ er støj (fordi de ikke er forstærkede ?)

Hmmm. Har nogenlunde samme problem med min hjemmebiograf, når jeg ser TV.
Lyder lidt som om havet er rykket en bekynrende anelse tættere på. Men
brændingen forsvinde (oftest) hvis jeg tænder og slukker dvd'en.

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Baltazar

Dato : 06-12-02 11:29

> brændingen forsvinde (oftest) hvis jeg tænder og slukker dvd'en.

Du må ikke tænde/slukke for den mens den foretager en brænding!
Hvis den brænder, bør du nok gøre hvad du kan for at slukke den !

- sorry, ku´ ik´ la´ vær´

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 06-12-02 11:32

Baltazar wrote:
> [...]
> (4.1, 5.1) i rimelig kvalitet (<1000,-). Jeg har kigget mig lidt
> omkring, og valget står (altså medmindre jeg frarådes) mellem :

Jeg sidder her og er i gang med at teste et sæt AL251, har ikke hørt
Creative sættet.
Jeg synes man får meget for pengene. Bassen er god, sorround effekten er god
(jeg har et 5.1 lydkort, hvilket nok er en fordel, man kan dog indstille om
man har 4 kanals input eller 5.1 input. Har kun prøvet 5.1.)
Satellitterne er 9x9x12cm (l,b,h) uden fod. De er pænere i virkeligheden end
på billedet! :)

Der er en del lidt støj på , også når man skruer helt ned. Men det er der på
de fleste systemer til den pris.

Det er kun baghøjttalerne der har huller til vægmontering!

Jeg kan anbefale dig at kigge på Logitec, de laver nogle gode systemer, især
hvis du er mest til spil.

Fra : Baltazar

Dato : 07-12-02 01:44

"Anders Lorentzen" <news@miacis.dk> wrote in message
> Jeg sidder her og er i gang med at teste et sæt AL251, har ikke hørt
> Creative sættet. Jeg synes man får meget for pengene.

AL251 har også headphone og kontroller i højre front højttaler, lækkert...

> Der er en del lidt støj på , også når man skruer helt ned. Men det er der

> de fleste systemer til den pris.

Uha da! Har meget højttaler-støj i forvejen (og et rimeligt lydløst system
ellers - belastende!)

> Jeg kan anbefale dig at kigge på Logitec, de laver nogle gode systemer,
især
> hvis du er mest til spil.

Nu er der jo også musik i spil...

/T