Montering af Pad Surfers
Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 05-12-02 12:35

Jeg har netop fået en Icemat til min MS Intellimouse Explorer 3.0 og er
ganske glad for denne kombination. Med i pakken fulgte nogle Pad Surfers
i form af noget teflon tape. Nu er det jeg gerne vil vide:

1) Er der noget at vinde ved at montere Pad Surfers tapen på musen i
forhold til de originale fødder? Den bruges bl.a. til online FPS spil,
så præcision er vigtigt.

2) Vil tapen blive slidt ned hurtigere end de originale fødder, så man
skal til at skifte dem jævnligt?

3) Hvordan monterer man tapen korrekt på denne type mus? Skal de
originale ovale fødder tages af, eller monterer man blot oven på dem
eller ved siden af? Bør man skære dem ud så de har samme form som de
originale fødder?

4) Kan de originale fødder monteres igen, hvis man fortryder at have
skiftet dem, eller går de i stykker når man afmonterer dem?

Jeg håber nogen kan hjælpe, da google ikke viser meget om dette emne.

Mvh Jacob

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-12-02 12:57

"Jacob Rasmussen" <drebin@diku.dk> skrev..."

> 1) Er der noget at vinde ved at montere Pad Surfers tapen på musen i
> forhold til de originale fødder? Den bruges bl.a. til online FPS spil,
> så præcision er vigtigt.

Tror jeg da nok, har godt nok ikke IceMat men bare en alm. glat musemåtte -
padsurfers gør min mus meget sjovere/nemmere at arbejde med ... det hele
glider og belaster ikke armen så meget!

> 2) Vil tapen blive slidt ned hurtigere end de originale fødder, så man
> skal til at skifte dem jævnligt?

Det bliver slidt - men hurtigt, nahhhh vil sige en gang hver 3. måned eller
sån!

> [...]
> originale ovale fødder tages af, eller monterer man blot oven på dem
> eller ved siden af? Bør man skære dem ud så de har samme form som de

NEJ! ... Smæk det bare på de originale fødder, om det passer eller ej er
ligemeget, hvis du laver stykkerne lidt større en fødderne er du sikker på
at der ikke bliver kanter der stritter og hænger fast i alt muligt!

> 4) Kan de originale fødder monteres igen, hvis man fortryder at have
> skiftet dem, eller går de i stykker når man afmonterer dem?

Tror jeg næppe...

mvh

Peter Farsinsen

Fra : [9000] Søren

Dato : 06-12-02 14:58

> 1) Er der noget at vinde ved at montere Pad Surfers tapen på musen i
> forhold til de originale fødder? Den bruges bl.a. til online FPS spil,
> så præcision er vigtigt.

Jeg har selv en steelpad, og når jeg skifter teflontapen ca. en gang om
måneden kan det virkelig mærkes!!

> 2) Vil tapen blive slidt ned hurtigere end de originale fødder, så man
> skal til at skifte dem jævnligt?

Ja det bliver selvfølgelig slidt Man behøves ikke skifte dem så tit som
jeg gør, men som sagt kan man godt mærke at den gamle var slidt når der er
kommet ny på.

> [...]
> originale ovale fødder tages af, eller monterer man blot oven på dem
> eller ved siden af? Bør man skære dem ud så de har samme form som de

Jeg klipper bare i fri hånd så de passer oven på de originale fødder - på
den måde er der også til flere års forbrug!

> 4) Kan de originale fødder monteres igen, hvis man fortryder at have
> skiftet dem, eller går de i stykker når man afmonterer dem?

Lad være at tage de originale fødder af du ødelægger højest sandsyneligt
både dem og musen.

> Jeg håber nogen kan hjælpe, da google ikke viser meget om dette emne.

Hehe np da

Mvh. Søren

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-12-02 16:51

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> skrev..."

> Jeg har selv en steelpad, og når jeg skifter teflontapen ca. en gang om
> måneden kan det virkelig mærkes!!

Korrekt - Jo oftere man skifter de små padsurfers, jo mere up to date er
antifriktionen....

MEN jeg kom til at tænke på noget ... Teflon bliver slidt med tiden ja, men
så vidt jeg ved beholder det sin egenskab hele vejen igennem materialet og
altså ikke kun på overfladen. Derfor kan friktionen der opstår måske skyldes
noget helt andet - FEDT! Når man sidder der med pølserne kan man jo ikke
undgå at få håndsved på musemåtten i form at berøring, røg - ja jeg ved ikke
hvordan sån' en musemåtte bliver fedtet, men lidt gør den jo ... måske sku'
man bare sørge for at holde sin musemåtte/padsurfers rene, det ville måske
gøre en del !?

mvh

Peter Farsinsen