/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
FRYSER!.....
Fra : Lasse


Dato : 04-12-02 23:06

Hej Gruppe!

Jeg har et MEGET irriterende problem med at Winxp enten går i blå skærm
eller bare genstarter lige pludselig! og er den startet på det, så blir den
ved og ved indtil man installer nyt OS!


Min CPU temp er cirka 55-60 grader. Har testet rammen, den fungerer fint!
Har en mistanke om det er grafikkortet som blir alt for varmt, og "ødelægger
windows. Dog har grafikkortet kørt fint på mit gamle bundkort (ASUS A7V)

Synes jeg har prøvet alt.....

Håber der er én som har en løsning

hilsen Lasse


Min konfiguration ser således ud:

SiSoftware Sandra

Processor(s)
Model : AMD Athlon(TM) XP 1900+
Speed : 1.60GHz
Model Number : 1900 (estimated)
Performance Rating : PR2324 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 256kB ECC synchronous write-back

System Mainboard
Bus(es) : AGP PCI IMB USB SMBus/i2c
MP Support : No
System BIOS : Award Software, Inc. ASUS A7V333 ACPI BIOS Revision 1014
System Mainboard : ASUSTeK Computer INC. A7V333
System Chipset : ASUSTeK Computer Inc A7V333 Mainboard KT333 CPU to PCI
Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 134MHz (268MHz data rate)
Installed Memory : 256MB DDR-SDRAM
Memory Bus Speed : 2x 168MHz (336MHz data rate)

Video System
Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4200

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettedrev
Disk Drive : IBM-DTLA-307030
Disk Drive : IC35L080AVVA07-0
Disk Drive : WDC WD102AA
CD-ROM/DVD : AOPEN CD-RW CRW2440

Logical Storage Devices
1.44MB 3.5" (A:) : N/A
Hard Disk (C:) : 4.4GB (2.7GB, 61% Free) (NTFS)
Hard Disk (D:) : 76.7GB (23.7GB, 31% Free) (NTFS)
Hard Disk (E:) : 9.5GB (7.0GB, 74% Free) (NTFS)
Hard Disk (F:) : 24.2GB (13.6GB, 56% Free) (NTFS)




MultiMedia Device(s)
Device : Creative SB Live! Value (WDM)
Device : Spilport til Creative SB Live!

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP Professional Ver 5.01.2600






 
 
Kenneth Kristensen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Kristensen


Dato : 04-12-02 23:19

Lasse wrote:

> Håber der er én som har en løsning

Prøv med et andet OS.
Windows er jo ustabilt i sig selv, så prøv med noget Linux, og se om
computeren stadig er ustabil.

--
/kenne
Fordelen ved Windows er, at man ikke behøver foretage
sig noget dumt, for at få den til at gå ned!

Ukendt (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-02 00:58


"Lasse" <wibroe@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:aslu81$spm$1@sunsite.dk...
> Hej Gruppe!
>
> Jeg har et MEGET irriterende problem med at Winxp enten går i blå skærm
> eller bare genstarter lige pludselig! og er den startet på det, så blir
den
> ved og ved indtil man installer nyt OS!
>
>
> Min CPU temp er cirka 55-60 grader. Har testet rammen, den fungerer fint!
> Har en mistanke om det er grafikkortet som blir alt for varmt, og
"ødelægger
> windows. Dog har grafikkortet kørt fint på mit gamle bundkort (ASUS A7V)
>
> Synes jeg har prøvet alt.....
>
> Håber der er én som har en løsning
>
> hilsen Lasse
>

Jeg ved nu ikke om jeg ligefrem har en løsning, men jeg vil foreslå
følgende:

Sker det kort tid efter du har installeret windows, eller kommer det først
efter du har installeret et eller andet ?

Har du prøvet system-gendannelse ?

Prøv at kontrollere om der er en hardware konflikt (Enhedshåndtering).

Hvor kraftig er din strømforsyning ? Den kan måske ikke klare alt det du
stoppet i, prøv at køre med kun én harddisk.

--
Kristian




Leony (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 05-12-02 07:45

"Lasse" <wibroe@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:aslu81$spm$1@sunsite.dk

> Jeg har et MEGET irriterende problem med at Winxp enten går i blå
> skærm eller bare genstarter lige pludselig! og er den startet på det,
> så blir den ved og ved indtil man installer nyt OS!

Hvad står der når du får en blå skærm. Disse meddelser kan ofte hjælpe med
til en løsning på problemet.
Windows-gruppen ville måske være et mere passende sted for din post, måske
ville du også få mere respons i den gruppe.
Fandt på et tidspunkt noget om continueously reboots (ved ikke om
continueously er stavet rigtigt), men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det
igen. Jeg så det på denne side:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.


Ukendt (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-02 22:41


"Lasse" <wibroe@worldonline.dk> wrote in message
news:aslu81$spm$1@sunsite.dk...
> Hej Gruppe!
>
> Jeg har et MEGET irriterende problem med at Winxp enten går i blå skærm
> eller bare genstarter lige pludselig! og er den startet på det, så blir
den
> ved og ved indtil man installer nyt OS!
>
>
> Min CPU temp er cirka 55-60 grader. Har testet rammen, den fungerer fint!
> Har en mistanke om det er grafikkortet som blir alt for varmt, og
"ødelægger
> windows. Dog har grafikkortet kørt fint på mit gamle bundkort (ASUS A7V)
>
> Synes jeg har prøvet alt.....
>
> Håber der er én som har en løsning
>
> hilsen Lasse
>
>
> Min konfiguration ser således ud:
>
> > Processor(s)
> Model : AMD Athlon(TM) XP 1900+
> > Video System
> Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4200
>
> Physical Storage Devices
> Removable Drive : Diskettedrev
> Disk Drive : IBM-DTLA-307030
> Disk Drive : IC35L080AVVA07-0
> Disk Drive : WDC WD102AA
> CD-ROM/DVD : AOPEN CD-RW CRW2440
>
> Logical Storage Devices
> 1.44MB 3.5" (A:) : N/A
> Hard Disk (C:) : 4.4GB (2.7GB, 61% Free) (NTFS)
> Hard Disk (D:) : 76.7GB (23.7GB, 31% Free) (NTFS)
> Hard Disk (E:) : 9.5GB (7.0GB, 74% Free) (NTFS)
> Hard Disk (F:) : 24.2GB (13.6GB, 56% Free) (NTFS)
>


Hver sin religion....
Jeg mener at du har varmeproblemer - eller strømforsyningsproblemer.
Hvis det er varmeproblemer, er det sandsynligvis CPUen eller grafikkortet,
der står af.
Din CPU bør kunne køre ved 55-60 grader, hvis det er temperaturen helt inde
ved kernen, vi taler om.

Start med at slå 3 af dine harddiske fra, og nogle af dine mange drev.
Hvis problemerne ophører, er det sandsynligvis varme eller strøm.
Er din kabinet gammelt (=gammel + lille strømforsyning) ?
Kan du køle bedre (bedre blæsere, runde IDE kabler i stedet for de flade
giver bedre luftflow) o.s.v.
Husk at 1 stor harddisk er at foretrække for det fedteri du har gang i, osv,
osv.

Der KAN også være tale om kompatabilitetsproblemer, og så må logikken rette
sig mod at isolere den/de enheder, der giver problemer sammen (ofte
grafikkort og M/B)

Følg din egen indskydelse, før du geninstallerer eller lytter til
linux-missionærer. Når alt andet fejler, så må du jo genoverveje din
situation. Men de fleste klarer den med mindre.

Mvh
Jafre





Lasse (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 06-12-02 15:53


> Hver sin religion....
> Jeg mener at du har varmeproblemer - eller strømforsyningsproblemer.
> Hvis det er varmeproblemer, er det sandsynligvis CPUen eller grafikkortet,
> der står af.
> Din CPU bør kunne køre ved 55-60 grader, hvis det er temperaturen helt
inde
> ved kernen, vi taler om.

Temperaturen er målt i bios, og med Asus probe...

> Start med at slå 3 af dine harddiske fra, og nogle af dine mange drev.
Jeg har slået nogen af mine drev fra nu, så der ikk blir slugt så meget
strøm!

> Hvis problemerne ophører, er det sandsynligvis varme eller strøm.
> Er din kabinet gammelt (=gammel + lille strømforsyning) ?

Mit kabinet (midi) er gammelt og en 300 W strømforsyning! Der er helt
sikkert dårlig luftgennemstrømning! Men det har jeg løst ved at have begge
sider af! for at fejlfinde om det var en varm cpu! Graffikortet er ret varmt
når man mærker på det, ligesom harddiskene.



> Kan du køle bedre (bedre blæsere, runde IDE kabler i stedet for de flade
> giver bedre luftflow) o.s.v.

> Husk at 1 stor harddisk er at foretrække for det fedteri du har gang i,
osv,
> osv.
>
> Der KAN også være tale om kompatabilitetsproblemer, og så må logikken
rette
> sig mod at isolere den/de enheder, der giver problemer sammen (ofte
> grafikkort og M/B)

Kunne meget vel være A7V333 og Gfx-kortet som ikke kan lide hinanden!

Lige pt. er det f.eks hver gang jeg går ind i et spil (Medal of honor) så
går der 1-2 min og så fryser spillet... (blå skærm)

> Følg din egen indskydelse, før du geninstallerer eller lytter til
> linux-missionærer. Når alt andet fejler, så må du jo genoverveje din
> situation. Men de fleste klarer den med mindre.

Har ikk tænkt mig at skifte til linux.... Stor fan af winxp og windows 2000!


Her er et par af fejlmeddelserne som den kommer op med på den blå skærm:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
IRQL_NOT_GREATER_OR_EQUAL

Jeg kører med den nyeste Nvidia-driver, har prøvet et par forskellige
versioner. dog ikk 20.xx som er blevet anbefalet. Har også prøvet Asus's
egen uptodate driver!





Fischer & Døssing (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 06-12-02 16:02

Lasse (wibroe@worldonline.dk) skrev:

> Her er et par af fejlmeddelserne som den kommer op med på den blå
> skærm:
>
> PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
> IRQL_NOT_GREATER_OR_EQUAL
>
> Jeg kører med den nyeste Nvidia-driver, har prøvet et par forskellige
> versioner. dog ikk 20.xx som er blevet anbefalet. Har også prøvet
> Asus's egen uptodate driver!


Asus P4SE bundkort og Asus V7100 grafikkort her.
Nøjagtig samme fejl og crash har jeg.

Jeg har fin (tilstrækkelig!?) 400w psu (intet monterudstyr).
Mange forskellige drivere forsøgt.

Tror det er grafikkortet der er "dumt".

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist


Fischer & Døssing (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 06-12-02 16:21

Fischer & Døssing (ptf@REMOVE_THISbigfoot.com) skrev:

> Jeg har fin (tilstrækkelig!?) 400w psu (intet monterudstyr).


Intet monsterudstyr ...

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist


Lasse (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 06-12-02 17:24

Har du testet dine ram for fejl ???




"Fischer & Døssing" <ptf@REMOVE_THISbigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3df0c061$0$47051$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Fischer & Døssing (ptf@REMOVE_THISbigfoot.com) skrev:
>
> > Jeg har fin (tilstrækkelig!?) 400w psu (intet monterudstyr).
>
>
> Intet monsterudstyr ...
>
> --
> Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
> http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
> Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist
>



Fischer & Døssing (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 06-12-02 17:28

Lasse (wibroe@worldonline.dk) skrev:

> Har du testet dine ram for fejl ???

Jeg har ikke decideret testet dem, men jeg har forsøgt med forskellige
blokke.
Samme resultat.
Er derfor rimelig sikker på, at det ikke er ram.
Som iøvrigt kører på laveste settings i bios for at udelukke evt.
problemer der.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist


Lasse (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 06-12-02 17:17

Vi har bare ikke samme graffikort eller bundkort.... lidt mystisk... Kan ikk
se hvad vi gør galt... der går cirka to 2-3 min. inde i winamp og så crasher
den også ligesom når man spiller!

Det eneste jeg ikk har prøvet er et andet graffikort sammen med A7V333.
Graffikortet virkede nemlig fint sammen med mit gamle A7V bundkort og en 800
Mhz CPU!

Tror heller ikke det er CPU'en som blir varm, da jeg har testet den med et
CPU-maxload program. Det klarede den fint i 12 timer.....

opgivende suk.....

Lasse

> Asus P4SE bundkort og Asus V7100 grafikkort her.
> Nøjagtig samme fejl og crash har jeg.
>
> Jeg har fin (tilstrækkelig!?) 400w psu (intet monterudstyr).
> Mange forskellige drivere forsøgt.
>
> Tror det er grafikkortet der er "dumt".
>
> --
> Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
> http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
> Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist
>




Fischer & Døssing (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 06-12-02 17:21

Lasse (wibroe@worldonline.dk) skrev:

> Kan ikk se hvad vi gør galt... der går cirka to 2-3 min. inde i
> winamp og så crasher den også ligesom når man spiller!

Hos mig er det tilsyneladende kun "heftig" gfx der kan påvirke systemet.

> Det eneste jeg ikk har prøvet er et andet graffikort sammen med
> A7V333. Graffikortet virkede nemlig fint sammen med mit gamle A7V
> bundkort og en 800 Mhz CPU!

Samme her med mit nuværende grafikkort og gamle Abit BX6v2 bundkort.

> Tror heller ikke det er CPU'en som blir varm, da jeg har testet den
> med et CPU-maxload program. Det klarede den fint i 12 timer.....

Her køres der uden problemer med SETI.
Og Prime95 knokler også derud af uden problemer.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist


Lasse (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 06-12-02 17:37

Ja, jeg er godt nok kommet på bar bund....

Min teori er at min grafikkort blir for varmt, troede bare ikk at alm winamp
brug skulle kunne udløse en blå skærm. Men den er der hver gang jeg spiller.
Det er bare underligt at der går cirka to dage efter hver omformatering
eller nyt ghost image, så begynder den at crashe. Det virker
besynderligt....
Jeg blir vel bare nødt til at låne et grafikkort af en kammerat og teste det
nogle dage, og så se hvad der sker.... Gider bare ikk ofre penge på et nyt,
hvis det nu ikk hjælper...




Fischer & Døssing (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 06-12-02 17:48

Lasse (wibroe@worldonline.dk) skrev:

> Ja, jeg er godt nok kommet på bar bund....

Også mig ... og jeg har dæleme forsøgt/undersøgt meget.

> Min teori er at min grafikkort blir for varmt

Enten det, eller simpelthen virker vores mb+gfx combo bare ikke.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist


Leony (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 06-12-02 23:45

"Lasse" <wibroe@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:asqjog$lqg$1@sunsite.dk

> Min teori er at min grafikkort blir for varmt, troede bare ikk at alm

Hvis du har adgang til en af de store bordblæsere man bruger om sommeren, så
prøv at rette den ind i din computer, så kommer der i hvert falod rigeligt
med kold luft til grafikkortet. Du har selvfølgelig tjekket at blæseren
kører, ikke?
NB bordblæseren er ikke en permanent løsning pga støv.

> winamp brug skulle kunne udløse en blå skærm. Men den er der hver
> gang jeg spiller. Det er bare underligt at der går cirka to dage
> efter hver omformatering eller nyt ghost image, så begynder den at
> crashe. Det virker besynderligt.

Har du prøvet at køre med den driver XP installerer?
Hvis du har antivirus kørende, så prøv at at slå det fra.

> Jeg blir vel bare nødt til at låne et grafikkort af en kammerat og
> teste det nogle dage, og så se hvad der sker.

Det er en oplagt mulighed.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.


Ukendt (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-12-02 22:48



>Hej Gruppe!
>
>Jeg har et MEGET irriterende problem med at Winxp enten går i blå skærm
>eller bare genstarter lige pludselig! og er den startet på det, så blir den
>ved og ved indtil man installer nyt OS!
>
Prøv at læse dette igennem, måske der er en løsning der,,,,,,,,,,
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Q_20306153.html


--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Lasse (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 08-12-02 19:06

Nu har jeg fundet mit gamle TNT2 Noname grafikkort frem og nu er der ingen
problemer med blå skærm!

Så det er grafikkortet som har været synderen hele tiden.... NU ved jeg bare
ikk og jeg skal finde et nyt eller prøve at få det til at virke.... det er
trods alt 1700-1800 ud af vinduet. Og har været yderst tilfreds de 2-10 min.
det holdt uden at crashe...

Har fundet frem til at den hyppigste fejlmeddelse er NV4_DISP


nogen ideer?



Henning (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 08-12-02 20:13

On Sun, 8 Dec 2002 19:06:28 +0100, "Lasse" <wibroe@worldonline.dk>
wrote:

>Nu har jeg fundet mit gamle TNT2 Noname grafikkort frem og nu er der ingen
>problemer med blå skærm!
>
>Så det er grafikkortet som har været synderen hele tiden.... NU ved jeg bare
>ikk og jeg skal finde et nyt eller prøve at få det til at virke.... det er
>trods alt 1700-1800 ud af vinduet. Og har været yderst tilfreds de 2-10 min.
>det holdt uden at crashe...
>
>Har fundet frem til at den hyppigste fejlmeddelse er NV4_DISP

Driverproblem, ikke hardware.


Henning
hsb(at)image.dk

Leony (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 09-12-02 07:33

"Lasse" <wibroe@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:at01n4$mer$1@sunsite.dk

> Har fundet frem til at den hyppigste fejlmeddelse er NV4_DISP

Jeg er enig med Henning.
Driverfejl, som jeg vist tidligere har foreslået.
Læs eksempelvis denne:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q325730

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste