....og så mistede jeg lige 3 partitioner..~
Fra : Morten

Dato : 04-12-02 21:25

Hejsa..
Efter at have indkøbt en lile 512 mb sdram valgte min hd mistede jeg
langsomt alle tre partitioner på min harddisk.
ram'en var af samme producent og hastighed som de tidligere, så jeg forstår
det ikke. Om der så er en evt. sammenhæng ved jeg ikke, men det er også
ligemeget..

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvordan jeg kan genskabe mine
tabte data.. det er NTFS partitioner det drejer sig om.
jeg har smidt disken over i en andne XP computer som slave..duer ikke..
prøvet med partition magic.. duer ikke..
prøvet med windows repair ( i første omgang opførte windows sig bare
mærkeligt, men ligepludselig mistede jeg mere og mere kontakt med diskene og
nu er alt dødt)

har nu fundet et program på nettet der hedder active @ uneraser, hvilket
rent faktisk godt kan finde mine filer, men programmet er shareware og er
låst så man ikke kan kopiere sine filer over på en rask disk..
nogen der kender et program der kan bruges og som kan findes på nettet??
Det er yderst frustrerene at kunne se sine filer men ikke kan kopiere
dem....

Håber der findes nogen kloge hoveder derude..

mange hilsner..

/Morten Decker

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 04-12-02 21:42

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-12-02 22:03

"Morten" <m@mdecker.dk> wrote in

> [...]
> rask disk.. nogen der kender et program der kan bruges og som kan
> findes på nettet?? Det er yderst frustrerene at kunne se sine

Jeg kender ikke umiddelbart til andre programmer, men hvis du allerede
har fundet et program der kan, kunne du jo overveje at belønne
programmøren ved at købe programmet... Det er sikkert langt billigere
end andre måder at genskabe data på (300 er billigt for at få reddet
sine data når det skal være).
(forudsat der ikke findes freeware værktøjer til jobbet - men det har
jeg ikke kendskab til, så der må du lede lidt videre)

Flemming

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 05-12-02 00:20

Morten wrote:
> [...]
> men ikke kan kopiere dem....
>
> Håber der findes nogen kloge hoveder derude..

Jeg er ikke det kloge hoved du søger, men jeg kan henvise dig til
Svend Olaf Mikkelsen, som jeg i flere tråde jeg har set,
har hjulpet folk med tabte partitioner. Her er et link til hans hjemmeside:
http://inet.uni2.dk/~svolaf/utilities.htm hans emailadresse står øverst
oppe.

Se bl.a.: http://makeashorterlink.com/?V2DC359A2 for et af hans "mirakler".

Mvh. Jess

Fra : Erik

Dato : 06-12-02 22:34

"Morten" <m@mdecker.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvordan jeg kan genskabe
> mine tabte data.. det er NTFS partitioner det drejer sig om.

Prøv her, programmet er gratis og på dansk, hvad mer kan man forlange?

http://www.pcinspector.de/file_recovery/welcome.htm

Mvh
Erik