2 lydkort i en PC ?
Fra : Peter M

Dato : 04-12-02 20:42

Hej
Kan det ikke lade sig gøre at have 2 lydkort i en PC ?
Jeg har lige prøvet, men da kunne jeg ikke komme i kontakt med det andet
(onboard)
Jeg ville jo gerne have det således at jeg kan have min mic. / headset på
det ene kort, og mit stereo på det andet kort
findes der en løsning på problemet ?

Mvh
Peter M

Fra : Veset

Dato : 04-12-02 20:55

>Jeg ville jo gerne have det således at jeg kan have min mic. / headset på
>det ene kort, og mit stereo på det andet kort
>findes der en løsning på problemet ?

Hej

Køb sådan en her: http://www.el-supply.dk/elpix/5300.JPG

mvh
Veset

Fra : **TwN**

Dato : 04-12-02 21:01

> Hej
>
> Køb sådan en her: http://www.el-supply.dk/elpix/5300.JPG

Jeg tror ikke det var det han mente... den "adaptor" gør ikke andet, end at
den splitter højre & venstre kanal op...
Det han ledte efter var nok, som jeg btw. også selv leder efter, noget der
gir ham lyden fra ex. winamp på anlæget, og lyden fra et chat-program i
headsetet......

**TwN**

Fra : Veset

Dato : 04-12-02 21:24

>Jeg tror ikke det var det han mente... den "adaptor" gør ikke andet, end at
>den splitter højre & venstre kanal op...

Den splitter nu ikke signalet op, men paralleliserer signalet, således
at man får 2 udgange......

>Det han ledte efter var nok, som jeg btw. også selv leder efter, noget der
>gir ham lyden fra ex. winamp på anlæget, og lyden fra et chat-program i
>headsetet......

Ja det bliver nok lidt svært, men hvad skal man også bruge det til,
hvis man vel og mærke selv skal høre det begge steder på samme tid !?

Veset

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 04-12-02 21:12

On Wed, 4 Dec 2002 20:42:23 +0100, Peter M wrote:

> Hej
> Kan det ikke lade sig gøre at have 2 lydkort i en PC ?

Ja.

> Jeg har lige prøvet, men da kunne jeg ikke komme i kontakt med det andet
> (onboard)

Hvordan "ikke komme i kontakt" ?

> Jeg ville jo gerne have det således at jeg kan have min mic. / headset på
> det ene kort, og mit stereo på det andet kort
> findes der en løsning på problemet ?

Fungerer fint her.

Ekspempelvis har jeg Media Player på Soundblaster Live/Headset
(Tools\Options\Devices\Speakers) og
Winamp på Onboard\Anlæg (Preferences\DirectSound\Output Device -> Mit
onboard-lydkort)

--
Simon Walther-Larsen
Haderslev, Sdr. Jylland, Denmark

Fra : Søren Friis

Dato : 06-12-02 14:04

> Kan det ikke lade sig gøre at have 2 lydkort i en PC ?

Det plejer ikke at være noget problem, medmindre de 2 lydkort er ens.
Jeg kører selv med både et SB Live! og et SB-128, uden noget knas.
Jeg bruger det mest til noget DJ-software.

Mvh Søren Friis

Fra : Peter M

Dato : 06-12-02 16:18

desværre går det ikke her
lydkortene er ikke ens da det ene er et onboard og det andet et jeg har
stoppet i, og det er forøvrigt også 2 forskellige mærker
jeg har prøvet mange ting nu, men så snart jeg har sat det "externe" kort i
kan jeg ikke finde mit onboard
jeg har efter det prøvet at lægge driveren i igen til onboard kortet, men
driveren siger at det ikke kan finde kortet
jeg har nu disabled onboard i bios da det "externe" er meget bedre

Mvh
Peter

Fra : jan m hansen

Dato : 09-12-02 20:14

Køb et stik som ligner et Y og som passer ind i indgang. Har selv brugt det
når der var børn som spillede så slukkede jeg højtaleren og de fik
Hovedtelefoner på.........SMART ikke????????

Fra : jan m hansen

Dato : 09-12-02 20:14

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-02 17:45

In article <at2q2i$1hgq$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>,
jan.m.hansen@mobilixnet.dk says...
> Køb et stik som ligner et Y og som passer ind i indgang. Har selv brugt det
> når der var børn som spillede så slukkede jeg højtaleren og de fik
> Hovedtelefoner på.........SMART ikke????????

Jo, men det er så vidt jeg kan læse ikke det han ønsker...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen