Ny RAM i Compaq 5000 Presario model 5BW120
Fra : Frederik Sunne

Dato : 04-12-02 19:45

Hej alle,

Jeg skal opdatere en Compaq 5000 Presario model 5BW120. Det er en gammel der
er et par år gammel.
Den er født med 64 Mb 100 MHz RAM, men jeg vil gerne putte 128 Mb ekstra i.
Jeg prøvede med
128 MB 133 MHz Hynix RAM, men det ville den på ingen måde tage imod.
Jeg har ringet til Compaq som siger den ikke er spærret for RAM af anden
fabrikat.
Er der nogen der ved hvilken RAM den kan bruge? For det er jeg puttede 133
MHz RAM istedet for
100 MHz RAM burde jo ikke være problemet...?

Venlig hilsen,

Frederik Sunne

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 04-12-02 19:47

Prøv at gå ind på crucial.com og indtast din computer der
(producent=>model). Der fandt jeg ram til mine forældres computer, som er
fra '98!

Fra : Calle.

Dato : 04-12-02 21:17

Frederik Sunne wrote:
> [...]
> Er der nogen der ved hvilken RAM den kan bruge? For det er jeg
> puttede 133 MHz RAM istedet for
> 100 MHz RAM burde jo ikke være problemet...?

brænd en anden bios i din Compaq, så kan den meget mere se evt.
medarbejderpc.dk det er om den compaq alle danfoss folk havde problemer med,
hvor compaq kom i modvind
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Frederik Sunne

Dato : 05-12-02 11:31

Jamen, er der nogen der har en idé om hvor jeg kan få en BIOS opdatering til
denne computer?
Ps! medarbejderpc.dk domænet er vist ændret siden du var derinde sidst...

Hilsen,

Frederik

Fra : Calle.

Dato : 05-12-02 13:31

Frederik Sunne wrote:
> Jamen, er der nogen der har en idé om hvor jeg kan få en BIOS
> opdatering til denne computer?
> Ps! medarbejderpc.dk domænet er vist ændret siden du var derinde
> sidst...

hej

Jeg havde glemt at siden flyttede adresse dengang den hedder
www.danfosspc.dk
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : slet 3HJFU

Dato : 06-12-02 00:33

--
cls.

Har selv en Presario 5346,den kører fint med 128 mb.Kingston 133MHz
SD ram sammen med de originale 64 mb.100 MHz,så det skulle kunne
lade sig gøre.
Venlig hilsen Claus

Fra : Pniels

Dato : 06-12-02 22:49

"slet 3HJFU" <c.skjold@3HJFUtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har selv en Presario 5346,den kører fint med 128 mb.Kingston 133MHz
> SD ram sammen med de originale 64 mb.100 MHz,så det skulle kunne

Jeg har også en gammel compaq, som er 4 år, den kunne jeg ikke få til at
tage en 128 mb pc 133, (billig noname)
men så fandt jeg et punkt i den specielle compaq bios setup, der hedder
anvend stanardindstillinger så kunne den.
MVH Peder