Går i stå under opstart
Fra : Kim

Dato : 04-12-02 15:32

Hej Edb Gruppe,

Jeg har et problem med min computer.
Problemet består i al sin "enkelthed" i at, mens computeren starter op går
den over i blå skærm og skriver:
*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

*** The system has halted ***
og derefter vil den absolut ingenting.

Førhen skete det ikke så hyppigt, men med tiden er det blevet så slemt, at
den ikke engang når at gå ind i Windows før den blå skærm dukker op.
Hvis den så ville skrive hvilken del af hardwaren det er galt med, ville det
jo hjælpe en hel del, men det gør den som man kan se, ikke.
Jeg har forsøgt at pille alle indstikskort ud af slot'ene for at se om det
var dem som forårsagede problemerne, men det hjalp intet, og Ram'ene tæller
den fint op.

Hvad kan der være galt?

Hardware konfig:
Abit BX133-RAID (socket 370)
PentiumIII 800EB MHz/133FSB
3x 256MB Ram (PQI)
Asus V7100(t)
SoundBlaster Live! Value

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 04-12-02 21:43

Du siger du har taget alle pci-kortenen ud???

Hmm.... så er det nok en software fejl...
Jeg tror jeg ville lave en formatering, men har du vigtigt materiale
liggende, så start den op i fejlsikret tilstand.. brænd eller lav en
partionering af andet drev, og læg vigtigt data herpå...

Genstart og sørg for ikke at slette partioneringen... Bare formater c: og
geninstaller...

MVH
Mads