PC "stener" i Windows
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 12:48

Min PC stener fuldstændigt engang imellem, jeg mener det sker
når maskinen er ved at loade Windows eller er inde i Windows.
Windows billedet vises stadig på skærmen, men der kan intet
gøres udover "reset". Dvs. musen er frosset og tastaturet virker
heller ikke, nogle gange kommer der en mærkelig grøn streg
øverst på skærmen
Jeg troede først det var grafikkortet (GF256 DDR), men da
jeg afprøvede med et andet (Matrox G400 DH) fremkom
problemet igen.
Måske er det min PSU der ikke kan trække maskineriet?

Specs:
AOpen Forton/Source FPS300-60GT 300W PSU m. 19dB Papst
<http://www.aopen.co.jp/products/power/fsp300gt.htm>
AMD XP2000+
MIST køler (lige meget om der får strøm fra 1 stike på MB eller 2)
ECS K7S5A v1.0 (nyeste BIOS)
AOpen 10240 Pro DVD-Rom
Seagate Barracuda IV 80+40GB harddiske
Papst 12dB blæser til indsugning i kabinet
Geforce256 32MB DDR Pure / Matrox G400 DualHead 32MB

Det burde bare ikke være tilfældet, jeg har jo ikke så mange
strømkrævende enheder tilsluttet.
Måske bliver maskinen for varm eller måske er det Windows
installationen.
Jeg starter med at prøve at indlæse et ældre image og hvis
problemet forsætter prøve med flere og kraftigere blæser monteret.

--
Venligst
Mikael Nørrelund

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-02 13:58

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> nogle gange kommer der en mærkelig grøn streg
> øverst på skærmen

....måske lidt langt ude - men jeg havde samme problem, da jeg lige havde
købt min pc: nyt motherboard (på garantien) tog fejlen...
Hans

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 14:29

Hans Paulin wrote:
> ...måske lidt langt ude - men jeg havde samme problem, da jeg lige
> havde købt min pc: nyt motherboard (på garantien) tog fejlen...

Hmm, mit bundkort er lige blevet byttet... Det bliver måske en
sidste udvej...

/Mikael

Fra : Calle.

Dato : 04-12-02 14:35

> [...]
> Venligst
> Mikael Nørrelund
> - Remove "removespamfilter" in my email adress for direct mail.

Det er ikke altid at den nyeste bios er den bedste. prøv f.eks at ligge en
ældre version i, og se om der er forskel.
Det kan også være nogle programmer i din opstart der driller.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 16:33

Calle. wrote:
> Det er ikke altid at den nyeste bios er den bedste. prøv f.eks at
> ligge en ældre version i, og se om der er forskel.

Der er afprøvet 3-4 forskellige, incl. den forhandler mener er
bedst.

> Det kan også være nogle programmer i din opstart der driller.

Der er jeg også nået til, enten det, driver eller varme/PSU
problem.

/Mikael

Fra : Calle.

Dato : 04-12-02 19:06

> [...]
> bedst.

> Der er jeg også nået til, enten det, driver eller varme/PSU

hvilket OS kører du?
--
Automatik Mekaniker
Calle