dpi
Fra : Martin Berentzen

Dato : 04-12-02 09:50

Når vi snakker printere; hvad er DPI så er en betegnelse for? Er 1200 dpi x
1200 udemærket til ganske almindeligt brug (dvs. primært
dokument-udskrivninger)?

Martin

Fra : Leony

Dato : 04-12-02 09:59

"Martin Berentzen" <martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dedc1cf$0$6133$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Når vi snakker printere; hvad er DPI så er en betegnelse for? Er 1200
> dpi x 1200 udemærket til ganske almindeligt brug (dvs. primært
> dokument-udskrivninger)?

DPI = Dots Per inch
Altså punkter per tomme.
1200 DPI er rigeligt til almindeligt brug (især hvis det primært er tekst
der skal udskrives).
Mener at et almindeligt farvebillede fremkaldt i fotoforretningen ligger
omkring 250 DPI.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lestat

Dato : 04-12-02 12:28

> 1200 DPI er rigeligt til almindeligt brug (især hvis det primært er tekst
> der skal udskrives).
Jep, det er fint nok. Du kan klare dig med 600dpi hvis ikke du udskriver
billeder i høj opløsning.

> Mener at et almindeligt farvebillede fremkaldt i fotoforretningen ligger
> omkring 250 DPI.
Nope, ca. 3500dpi, så vidt jeg husker.

K.

Fra : o&u

Dato : 04-12-02 13:02

On Wed, 4 Dec 2002 12:28:08 +0100, "Lestat" <kristian@wireframed.com>
wrote:

>Jep, det er fint nok. Du kan klare dig med 600dpi hvis ikke du udskriver
>billeder i høj opløsning.

>Nope, ca. 3500dpi, så vidt jeg husker.

Virkelig ?

Jeg synes ellers at 250 dpi lyder rimeligt. Det er 10 dots pr. mm på
det fotopapir.

Filmen kan godt klare 10 mere, ialfald.

mvh

John

Fra : Kurt Lund

Dato : 04-12-02 13:25

"Lestat" <kristian@wireframed.com> skrev

> Nope, ca. 3500dpi, så vidt jeg husker.

Vrøvl

--
Kurt Lund

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 04-12-02 22:40

Kurt Lund wrote:

> Vrøvl

Åh, hvor jeg elsker, når folk kommer med gode argumenter for udsagn, der
er forkerte. Fortæl da, hvad den så er, eller hold mund!

--
/kenne
Fordelen ved Windows er, at man ikke behøver foretage