Flere IP adresser CC vs. TDC
Fra : Niels T

Dato : 04-12-02 02:32

Hej NG

Er det mig som har misforstået noget, eller er cybercity ekstremt dyre, hvis
man ønsker mere end én IP stillet til rådighed?

Umiddelbart koster det 10 kr hos TDC (dyn/fast ip)
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2537.htm
og 125 kr hos cybercity (fast ip)
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/global_ip/

Mvh
Niels

PS: fjern xxxfjernxxx i mail

Fra : Kim

Dato : 04-12-02 11:40

"Niels T" <xxxfjernxxxNIELS_T79@HOTMAIL.COM> wrote in message
> [...]
hvis
> man ønsker mere end én IP stillet til rådighed?
>
> Umiddelbart koster det 10 kr hos TDC (dyn/fast ip)

Hos tdc webspeed koster det 49,- pr måned, så det svinger vist lidt :)
http://kabeltv.dk/?UniversID=651

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-12-02 11:54

> [...]
hvis
> man ønsker mere end én IP stillet til rådighed?
>
> Umiddelbart koster det 10 kr hos TDC (dyn/fast ip)

Det er da ikke under gives væk med CC.
Med f.eks Pro@ccess (jeg kan ikke hitte rundt i de nye navne, men det er
erhverv ;)) koster det kun et gebyr at søge om flere adresser. Ikke nogen
løbende omkostninger.
Lige hvad det koster helt præcist kan jeg ikke huske, men det er en 1000kr.

Med f.eks Tiscali kan ud også søge om flere IP-adresser, det koster 500 at
søge og ingen løbende omkostninger.

/Dennis

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 04-12-02 12:45

> Umiddelbart koster det 10 kr hos TDC (dyn/fast ip)
> http://www.teledanmark.dk/menu/sm2537.htm
> og 125 kr hos cybercity (fast ip)
> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/global_ip/

Så hvidt jeg er informeret koster det ikke TDC/CC nogen afgift afhængig af
hvor mange ip-numre IANA giver dem råderet over, så den eneste udgift de
skal have dækket er administration. Hvis CC skal have 125kr/mnd. for et
fast IPnr. må de have en meget ineffektiv administration eller også dækker
gebyret over mere. F.eks. retten til at sætte en server op?

Thomas

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 04-12-02 14:29

In article <gspksa.us1.ln@localhost>, Thomas Dahl Pedersen wrote:

> [...]
> fast IPnr. må de have en meget ineffektiv administration eller også dækker
> gebyret over mere. F.eks. retten til at sætte en server op?

Det gebyret dækker over er at man får en global ipadresse... og kun
en. Men det er så en global ip og router laver så ikke nat mere.
Vil man have flere globale ip'er skal man have erhvervs udgaven.

/Martin
Fra : OnCD.dk

Dato : 04-12-02 19:53

Hej Niels

> Er det mig som har misforstået noget, eller er cybercity ekstremt dyre,
hvis
> man ønsker mere end én IP stillet til rådighed?

Jeg mener at det du skal betale kr. 10,00 for er inkluderet både hos CC og
Tiscali, da der er yderside adressen der omtales. Hvis du skal bruge et fast
IP nr. på indersiden af routeren skal du som minimum have tildelt 4, og
dette koster så vidt jeg ved enten et oprettelses fee eller en løbende
afgift hos de fleste udbydere.

MVH

Per Larsen

"I presume" is the mother of all fuck-ups

Fra : Steiner

Dato : 05-12-02 22:46

Det er ikke ægte offentlig IP CC tildeler, efter hvad jeg har forstået...

Eneste real live off. IP tildelinger - er TDK|BB 1, 2,4 elle 6 - Hvor de 2
første indtil videre er Gratis- eter eget valg - CC -125 i sammenligning.

Steen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-12-02 22:50

In article <3defc8f2$0$173$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Steiner wrote:

> Det er ikke ægte offentlig IP CC tildeler, efter hvad jeg har forstået...

Du har forstået forkert, det er mere kompliceret end det.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Time goes, you say?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-12-02 22:51

"Steiner" <no spam@steiner.zap> skrev i en meddelelse
> Det er ikke ægte offentlig IP CC tildeler, efter hvad jeg har
forstået...

Jo. Den tildeles bare til CC's egen router

> Eneste real live off. IP tildelinger - er TDK|BB 1, 2,4 elle 6 - Hvor
de 2
> første indtil videre er Gratis- eter eget valg - CC -125 i
sammenligning.

Samt TDC Internet Bredbånd (via PPPoE) samt TDC Internet Bredbånd
Proffesionel (routet net)
Tiscali har vist også noget.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-12-02 22:53

"Steiner" <no spam@steiner.zap> writes:

> Det er ikke ægte offentlig IP CC tildeler, efter hvad jeg har forstået...

Så har du forstået forkert.

Som standard får man en offentlig statisk IP-adresse til
WAN-interfacet på sin router, hvis man vælger en løsning med
router.

Vil man så også have en offentlig IP-adresse på et interface på sit
netværk, så må man punge ud med de 125 kroner om måneden til Global
IP, hvor man så får et /30 net.

--
Jacob - www.bunk.cc
Mommy, what happens to your files when you die?

Fra : tonny jørgensen

Dato : 17-12-02 23:24

> [...]
>
> Vil man så også have en offentlig IP-adresse på et interface på sit
> netværk, så må man punge ud med de 125 kroner om måneden til Global

tak jacob, skulle lige til at folde mig ud *G*

. Tonny, www.jegergud.dk