Vejrtræknings problemer og hoste ?? pls he~
Fra : Brian Meier

Dato : 04-12-02 00:03

Hejsa - nu er det efter hånden et år siden vi fik to vidunderlige Burmeser
misser - ( efter mange gode råd fra gruppen, tak ) .. men da vi fik dem var
de lidt syge - dvs øjen betændelse, og forkølelse - men de fik noget
antibiotika og blev hurtigt friske - men jeg syntes godt nok at de snøftede
lidt en gang imellem - og ved sidste gen vaccination - fik jeg dyrlægen til
at lytte til lunger m.m - og hun snakkede om det måske var noget allergi /
astma ...altså ikke noget man kan gøre noget ved ?? Men jeg syntes at det
er blevet værre ....hvis de leger og bliver forpustet, lyder det ikke
særligt godt som om der er slim i luftvejene, og specielt "Tulle" hun
missen, hoster ret meget og snæfter og nyser....og man kan faktisk høre en
rallen hvis man lytter til hendes lunger.......

Det kan da ikke passe at man ikke kan gøre noget - de må sku da kunne
røngten fotografere lungerne eller hvad ved jeg.... det gør jo ret ondt på
en når man ser det lille vidunder stå der med tungen ude af munden og hoste
helt vildt -

Forresten ...så kaster de mærkligt nok heller aldrig hårbolde op - selvom de
vasker hinanden og sig selv jævnligt, og de får græs og malt godbidder ...

Men ellers er de friske og glade - de sover godt nok en del fortiden syntes
jeg - men det er jo også vinter og mørkt og koldt ...ville ønske at det var
en selv der kunne putte noget mere :)

http://home.tiscali.dk/skippergade40 - et lille foto album ...... (
billederne er ca 120-130kb )

Brian Meier - [9000]

Email: meiers"REMOVE"@junglemate.com

ICQ: 137399231 -- Mobile : +45 60604980

Fra : Katrine Nederby

Dato : 04-12-02 12:07

Hej Brian

"Brian Meier" <meiers@junglemate.com> skrev i en meddelelse
> [...]
/
> astma ...altså ikke noget man kan gøre noget ved ??

Jo, og jeg synes, i skulle få dyrlægen til at uddybe det lidt mere og ikke
bare stille jer tilfredse med, at det "måske er noget allergi/astma". Måske
har den tidligere infektion sat sig kronisk i luftvejene? Har i nogen
kontakt med opdrætteren? -Mener det er ret vigtigt han/hun bliver
informeret/konsulteret.

> [...]
> missen, hoster ret meget og snæfter og nyser....og man kan faktisk høre en
> rallen hvis man lytter til hendes lunger.......

Hmmmm. Det ville jeg nok tage op med dyrlægen igen eller måske prøve at
konsultere en anden dyrlæge. Hun lyder ihvertfald ikke helt rask.

> [...]
> røngten fotografere lungerne eller hvad ved jeg.... det gør jo ret ondt på
> en når man ser det lille vidunder stå der med tungen ude af munden og

Igen...I må forlange en grundigere undersøgelse eller opsøge en anden
dyrlæge med erfaring i kattesygdomme.

> Forresten ...så kaster de mærkligt nok heller aldrig hårbolde op - selvom
de
> vasker hinanden og sig selv jævnligt, og de får græs og malt godbidder ...

Det tror jeg ikke, i skal bekymre jer om. Det gør mine heller ikke.
Burmeserens hårstrå er ikke så lange, og de fælder ikke meget, så det meste,
der ryger ind stryger lige igennem Men der er græs og malt også en
hjælp, så fortsæt bare med det

> [...]
syntes
> jeg - men det er jo også vinter og mørkt og koldt ...ville ønske at det

*He he* kender godt følelsen og hader at skulle ud af døren, når de ligger
der og putter i bunke

> http://home.tiscali.dk/skippergade40 - et lille foto album ...... (
> billederne er ca 120-130kb )

Fine misser. Og ingen tvivl om, at de er burmesere

--
Mange hilsner
Katrine