Manglende drev!?
Fra : Claus Mortensen

Dato : 04-12-02 00:03

Hej alle -

Jeg har et SCSI kort og dertil hørende brænder. Det har altid kørt godt, og
uden problemer.

Så satte jeg et ASUS V8200 TI200 GeForce3 kort i maskinen, og med et var mit
brænderdrev forsvundet!
Windows registrere det ganske enkelt ikke, ej heller med en bootdisk. Alle
kabler er testet, og ok!?

Jeg kører Windows 98 2'nd edition på maskinen, som har 640 mbram, og en
Athlon T-bird 1400mHz processor.

På forhånd tak - og go' jul derude

Claus Mortensen
clausm@mail.tdcadsl.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-12-02 00:52

Claus Mortensen wrote:

> [...]
> brænderdrev forsvundet!
> Windows registrere det ganske enkelt ikke, ej heller med en bootdisk. Alle

Sæt SCSI-kortet i et andet PCI-slot.

Fra : Claus Mortensen

Dato : 04-12-02 01:07

Er forsøgt tidligere, uden held!

Fra : Claus Mortensen

Dato : 04-12-02 01:09

"Claus Mortensen" <clausm@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er forsøgt tidligere, uden held! Men hva' ka' det egentlig betyde at
flytte kortet til en anden slot!?

Fra : **TwN**

Dato : 05-12-02 18:13

> "Claus Mortensen" <clausm@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> flytte kortet til en anden slot!?

De forskellige PCI-slots kører på vær deres IRQ... Dit problem er jo nok
IRQ-konflikt...
Prøv at gå ind i din BIOS(under opstart). Jeg kan ikke lige huske hvad det
heder, men der hvor du kan styre IRQ osv.
Der disabler du "PnP OS Installed", Det hjalp mig engang, da jeg havde samme
problem
btw, hvilket SCSI-kort er det?

**TwN**

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-12-02 01:41

Claus Mortensen wrote:
> Er forsøgt tidligere, uden held

Ok, så hiv alle andre kort ud end grafikkortet, se om den booter op, luk
ned igen, sæt et kort mere i, se om den booter op, luk ned.....gentag
til et af kortene ikke bliver fundet. Prøv evt. i bios'en at lukke for
de dele af bundkortet som du ikke bruger, serielporte, parallelport osv.
Jeg er overbevist om at det er et problem med IRQ- og/eller
adressekonflikt. Opdater evt. bios til nyeste, hvis ovenstående ikke
nytter noget.

Fra : Thomas

Dato : 04-12-02 11:50

Hej

Gå ind i scsi-kortets bios under opstart, og søg efter enheder.

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-12-02 15:30

"Claus Mortensen" <clausm@mail.tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> var mit brænderdrev forsvundet!
> Windows registrere det ganske enkelt ikke, ej heller med en bootdisk.

Deler SCSI kortet og Gfx kortet samme IRQ?

--
Bjarke Andersen