usb modem problemer
Fra : Robert Jensen

Dato : 03-12-02 22:23

var lige ovre for at hjælpe en med et modem i dag.
prooblem : et usb modem i en helt ny fujitsu pc.
installation fungerer helt fint hver gang, lige indtil vi prøver at kalde op
første gang, så siger den at porten bliver brugt af en anden enhed.
det gør den ikke.
har prøvet alle 4 usb porte uden held.

har lige fundet nogle andre drivere her til aften, men ville lige høre om
der var nogle af jer der havde andre ideer til hvad problemet måske kunne
være ?

modemmet er et tekcomm smartusb56 voice modem

på forhånd tak.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 08:57

Robert Jensen wrote:
> har lige fundet nogle andre drivere her til aften, men ville lige
> høre om der var nogle af jer der havde andre ideer til hvad
> problemet måske kunne være ?

Jeg har lige haft et lignende problem og det var de forkerte
drivere til modemet, jeg fandt nogle der passede til Windows
XP og så kører det som en drøm.

> modemmet er et tekcomm smartusb56 voice modem

Jaa, det var noget lignende.
Et eksternt 56k USB modem fra ITButikken til ca. 250kr.

/Mikael

Fra : Robert Jensen

Dato : 04-12-02 22:54

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@removespamfilterpc.dk> wrote in
message news:3dedb53a$0$47067$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> XP og så kører det som en drøm.

> Jaa, det var noget lignende.
> Et eksternt 56k USB modem fra ITButikken til ca. 250kr.

Fandt problemet.

fik det til at virke, med nye dirvere.
tilsluttede så bagefter hans usb printer, hvorefter samme fejlmeddelse kom
igen.

så nu skal jeg over igen i morgen og tjekke lidt op på en printer

tak for hjælpen.

--

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-12-02 22:03

Robert Jensen wrote:
> så nu skal jeg over igen i morgen og tjekke lidt op på en printer

Selv tak, mon de bruger samme IRQ?
- Prøv først med en ny driver.

/Mikael