GNU make, kan nogen hjælpe?
Fra : Peter Nielsen

Dato : 03-12-02 22:27

Hej,
jeg roder lidt med GNU make og ønsker at gøre følgende:

Jeg har et script med to prerequisites (%.fil1 og %.fil2):

%.nyfil: %.fil1 %.fil2
$(PERL) script1.pl $< > $@

I øjeblikket får mit perl script første fil (%.fil1), men hvad hvis jeg
ønsker, at det skal være den anden prerequisite (%.fil2)? Jeg kan bruge
$^, men så får scriptet begge filer. Er der en indekseret variabel, der
giver mulighed for at vælge anden prerequisite (som f.eks. $[1])?

Håber nogen kan hjælpe
mvh.
Peter

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-12-02 21:45

Peter Nielsen <peternielsenremovethis@sprit.dk> writes:

> I øjeblikket får mit perl script første fil (%.fil1), men hvad hvis
> jeg ønsker, at det skal være den anden prerequisite (%.fil2)?

Jeg ville bytte om på de to i afhængighedslinien.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Peter Nielsen

Dato : 03-12-02 23:09

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg ville bytte om på de to i afhængighedslinien.

Ja, men jeg har flere kommandoer, der afvikles af reglen og disse skal
bruge hhv. første og anden prerequisite.

Fra : Byrial Jensen

Dato : 10-12-02 20:57

Peter Nielsen <peternielsenremovethis@sprit.dk> skrev:

> Ja, men jeg har flere kommandoer, der afvikles af reglen og disse skal
> bruge hhv. første og anden prerequisite.

$(word 2, $^)

skulle give det andet element i listen af forudsætninger. 2-tallet
kan formodentlig også gøres til en variabel om man skulle have
behov for det.

Se i øvrigt afsnittet om funktioner i den udmærkede manual.