Sonofon Bredbånd
Fra : Frank Lyngaae

Dato : 03-12-02 21:12

Er der nogen der har erfaring med Sonofon Bredbånd da jeg overvejer at
skifte.
Jeg tænker især på om det er stabilt

Venlig hilsen

Frank Lyngaae

Fra : Henning Petersen

Dato : 04-12-02 00:04

On Tue, 3 Dec 2002 21:12:04 +0100, "Frank Lyngaae"
<Postmaster@lyngaae.com> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med Sonofon Bredbånd da jeg overvejer at
> skifte.
> Jeg tænker især på om det er stabilt

Jeg har meget sjældent problemer men min forbindelse.

Kan varmt anbefales herfra.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Thomas Jari

Dato : 04-12-02 10:30

> Jeg har meget sjældent problemer men min forbindelse.
>
> Kan varmt anbefales herfra.

Hvad er det for en forbindelse?? Hvor hurtig er den og hvad koster den?

Mvh
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-12-02 19:49

"Thomas Jari" <squize@closanflush.dk> wrote in message

> Hvad er det for en forbindelse?? Hvor hurtig er den og hvad koster den?

Sonofon Bredbånd, er baseret på FWA - Trådløs højhastighed til den nærmeste
Sonofon FWA mast...

Kig på priserne, under erhverv på www.sonofon.dk de er veldig lave.. Samt at
der er gratis 3 månedere internet adgang, hvis man bestiller inden år 2003

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 06-12-02 14:03

"Frank Lyngaae" <Postmaster@lyngaae.com> wrote in message
> Er der nogen der har erfaring med Sonofon Bredbånd da jeg overvejer at
> skifte.
> Jeg tænker især på om det er stabilt

Jeg har haft FWA i snart et 1 år, og det har kørt rigtig godt.
Dog har jeg haft 2 nedbrud á 14 dages varighed, bl.a. bliver min CPE boks
skiftet i dag efter 14 dage uden internet
(de er ikke så hurtige til at lave tingene)

Jeg har en 1024/256, den køre som 1200/512 i de forskellige test.
Jeg henter med 122kb/s i snit fra www.tucows.dk (alle serverne), (10MB fil)
Sender med ca. 57-60kb/s

Ping er rimelig god, ligger under 40 i CS.
Ping www.opasia.dk 4 x 20ms

med venlig hilsen
Nicolaj

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-12-02 19:51

"Nicolaj Mejnert" <webmaster@nordliefood.dk> wrote in message

> [...]
> skiftet i dag efter 14 dage uden internet
> (de er ikke så hurtige til at lave tingene)

Så er det jo spændende, om du for sat en ny antennetype op, og får trukket
et nyt kabel, til indendøre... Det nye FWA udstyr, er CPE udstyret indbygget
i antennen.. Der skal vist kun sidde en lille ethernet adapter, som forsyner
antennen med strøm, og et ethernet interfase til netværket.

> Jeg har en 1024/256, den køre som 1200/512 i de forskellige test.
> Jeg henter med 122kb/s i snit fra www.tucows.dk (alle serverne), (10MB
fil)
> Sender med ca. 57-60kb/s

Nu har de jo godtnok også lavet produktet om til at hede 1024/512 men ellers
lyder det jo somom de har smidt lidt oven i hastigheden for at kompensere
for Overhead.. Det er der jo rig mulighed for, ved den høje b¨åndbredde der
er på en sådan linie

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 06-12-02 21:24

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
forsyner
> antennen med strøm, og et ethernet interfase til netværket.

Jeg fik bare sat en anden antenne op + ny CPE boks, heldigvis Siemens
medarbejderens egen testboks, så nu køre jeg med 4MBit, men kun til mandag

> [...]
> lyder det jo somom de har smidt lidt oven i hastigheden for at kompensere
> for Overhead.. Det er der jo rig mulighed for, ved den høje b¨åndbredde

Jeg har selv lige set at de har lavet det om til 1024/512.
Hvis jeg tester på TDC's testserver får jeg 1190/580 til 1250/630. så jeg
klager ikke over min hastighed.

mvh
Nicolaj