Aldi PC - boot på SmartMedia?
Fra : Henning

Dato : 03-12-02 21:11

På den efterhånden berømte Aldi Medion-pc, er der ikke diskettedrev,
til gengæld står SmartMedia som 1. bootdevice i biosen.
Men hvordan formaterer jeg mit smartmedia-kort, så det kan boote fra
det?
Der er btw. kommet ny bios - 1.17 i stedet for 1.14 som den er leveret
med. Se
http://download.medion.de/medion.de/treiber/treiber/index.php?id=83&name1=PC-Bios&name=Bios
under MD 5000. Desværre er der ikke beskrevet, hvad ændringerne er

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Flemming

Dato : 03-12-02 21:45

Henning wrote:
> [...]
> til gengæld står SmartMedia som 1. bootdevice i biosen.
> Men hvordan formaterer jeg mit smartmedia-kort, så det kan boote fra

Formater kortet, og brug derefter D:\Driver\CardReader\Flashcard XL MK Boot
v8.30\ til at lave den bootbar.

Efter et par formateringer virkede det her !

--
Mvh. Flemming

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-12-02 23:38

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
-Bios&name=Bios
> under MD 5000. Desværre er der ikke beskrevet, hvad ændringerne er

Er der floppy controller på bundkortet af PC'en ? (som nu kan købes i et
lidt andet design hos Fredgaard, Fona og ElectricCity og lidt højere pris).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Per Frederiksen

Dato : 03-12-02 23:41

> Er der floppy controller på bundkortet af PC'en ? (som nu kan købes i et
> lidt andet design hos Fredgaard, Fona og ElectricCity og lidt højere
> [...]

ja

Fra : JS

Dato : 04-12-02 01:12

> [...]
-Bios&name=Bios
> under MD 5000. Desværre er der ikke beskrevet, hvad ændringerne er

Har du prøvet at brænde den nye bios ?
Lidt underligt der ikke står MD8000 ??

Drev E: som de referer til er det et FAT32 drev ?
Grunden til jeg spørger er at jeg har slettet det hele og lavet et stort
NTFS drev, og det kan man nok ikke se når man startet på recovery CD'en, så
det gør det lidt problematisk at brænde en ny Bios. Det nemmeste er nok at
smide et floppy drev i...

Læste i øvrigt et sted et den medleverede windows er hardcoded til specielt
denne maskine. Det skulle altså ikke være muligt at installere den på en
anden maskine. Selv en mindre opgradering skulle kunne få den til at nægte
at installere !?

mvh/JS

Fra : SA

Dato : 04-12-02 08:11

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> [...]

> anden maskine. Selv en mindre opgradering skulle kunne få den til at nægte

Jeg har nu smidt min XP Pro på ALDI maskinen og lagt den medfølgende Home
version på en anden maskine og det virker nu fint. Så kan ikke se at den
skulle være hardcoded på nogen måde!

/SA

Fra : JS

Dato : 04-12-02 09:59

"SA" <buffalo_bill@iname.com> wrote in message

> [...]
> version på en anden maskine og det virker nu fint. Så kan ikke se at den

Det er da godt, måske det er recovery CD'en som kun virker hvis maskinen er
helt original.

mvh/JS

Fra : SA

Dato : 04-12-02 10:34

> [...]
> nægte

> Det er da godt, måske det er recovery CD'en som kun virker hvis maskinen

Nøø, det er nu en fuld version. Man kan boote fra den og lave en komplet
installation. Det gjorde jeg, og alt virkede fint.

/SA

Fra : JS

Dato : 04-12-02 17:35

"SA" <buffalo_bill@iname.com> skrev i en meddelelse news:3dedcc11$0$133> >
> er

> Nøø, det er nu en fuld version. Man kan boote fra den og lave en komplet
> installation. Det gjorde jeg, og alt virkede fint.

Ja det er jeg med på, jeg har selv reinstalleret min med den skive (efter at
have opgivet at få 2000 til spille ordentligt), men man kan også boote på
den anden driver/repair CD....

mvh/JS

Fra : Per Frederiksen

Dato : 04-12-02 16:39

> Drev E: som de referer til er det et FAT32 drev ?
> mvh/JS

ja