ATX kabinet
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-12-02 20:49

Hej,

Det kniber lidt med pladsen i mit gamle AYX kabinet. Kan jeg bare købe et
nyt og så være sikker på at det gamle bundkort passer ind? Ellers skal
antallet af slots på bundkortet passe med antallet på kabinettet (jeg har
eksempelvis intet AGP-slot, som mange af de nye bundkort)?

Og hvad med strømforsyningen. Er det ligemeget hvad jeg købet af volt, eller
skal det være det samme antal som strømforsyningen i det gamle kabinet
(240V)?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 03-12-02 21:00

Hvis det kabinet du allerede har ikke er compaq, fujitsu, ibm eller noget
lignende og dermed ikke har lavet et motherboard præcist til deres kabinet,
så skulle du uden problemer kunne købe et nyt ATX kabinet..

Du kan jo lige måle størrelse af dit nuværende og checke hvor portene til
mus osv sidder, dernæst finde et kabinet, checke producentens hjemmeside og
dobbeltchecke om det kan være der... motherboard i kabinet...

Hvis dit nuværende kabinet ikke er alt for gammelt, altså har 2*ps/2 og 2
serial og 1 parallel, så skulle det ikke være noget problem...

Strømmen er næsten uden betydning... gå ikke under 250 watt.... Så skulle
du undgå problemer...

MVH
Mads

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-12-02 22:44

> [...]
kabinet,
> så skulle du uden problemer kunne købe et nyt ATX kabinet..

Kabinetter er fra Siemens, med Siemens indmad. Jeg ved det er et ATX - men
kan det så stadig være forskelle i forhold til standarden alligelvel?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.