Apache afsender
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 03-12-02 19:37

Jeg har et cgi (perl) job som initieres af apache. Det slutter med at
afsende en mail (med mutt). Afsender står som apache@localhost.localdomain
Det vil jeg gerne have ændret, og har derfor i genericstable lavet et entry:
apache postagenten@mitdomæne.dk og
apache@localhost.localdomain postagenten@mitdomæne.dk

en teknik der virker på almindelige brugere med sendmail.

men hvor ændrer jeg for apache? er det i Muttrc eller httpd.conf eller andet
sted?

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-12-02 09:06

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> Jeg har et cgi (perl) job som initieres af apache. Det slutter med at
> afsende en mail (med mutt). Afsender står som apache@localhost.localdomain

Du kunne også bare afsende mailen råt med sendmail-programmet. Så kan
du selv sætte afsenderadressen i From-headeren. Hvis det er nødvendigt
kan du også 'evelope sender address' med -f flaget.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 04-12-02 18:13

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> du selv sætte afsenderadressen i From-headeren. Hvis det er nødvendigt
> kan du også 'evelope sender address' med -f flaget.

Grunden til at jeg undtagelsesvis bruger mutt er at jeg skal have attached
et dokument.
Det har jeg endnu ikke fundet ud af at gøre med mail/sendmail ;(

finn