MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne adgangskodeboxen
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 03-12-02 19:26

Hej
Hvordan er det nu lige man fjerner boksen der kræver adgangskode når man
åbner en Win 98?
jeg ved godt at man bruger esc og kører videre, men jeg ved også at den kan
fjernes, men hvad er det den fil hedder som skal fjernes.
Gunnar

Fra : Ole C

Dato : 03-12-02 19:45

Gunnar Grooss skrev blandt andet:

> [...]
> jeg ved godt at man bruger esc og kører videre, men jeg ved også at
> den kan fjernes, men hvad er det den fil hedder som skal fjernes.

Hvis du i stedet for at trykke på esc, trykker på OK, så burde den acceptere
at dit kodeord er "ingenting" - og derefter undlade at spørge igen. Det
kommer dog så vidt jeg husker lidt an på hvilken netværksklient du anvender.
Men ellers kan man altid bede TweakUI om at huske adgangskoden. TweakUI er i
forvejen uundværligt....

--
vh
Ole C

Fra : René Prebendorf

Dato : 03-12-02 19:45

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> fjernes, men hvad er det den fil hedder som skal fjernes.

Kontrolpanel>netværk>egenskaber>windowslockon så vidt jeg husker

Hilsen René

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 03-12-02 21:52

Gunnar Grooss wrote:
> [...]
> jeg ved godt at man bruger esc og kører videre, men jeg ved også at
> den kan fjernes, men hvad er det den fil hedder som skal fjernes.

Du skal vælge "Windows Logon" i netværks indstillinger... (den skulle
gerne stå til Microsoft Netværk, kan ikke huske det præcise navn)

Håber det hjælper

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 04-12-02 18:53

">
> Du skal vælge "Windows Logon" i netværks indstillinger... (den skulle
> gerne stå til Microsoft Netværk, kan ikke huske det præcise navn)

Det er så vidt for at få den til at huske adgangskoder i Netværk via modem.
Jeg mener der skal være en fil ( kan det passe den hedder noget med pwl) der
skal slettes for at fjerne boksen. Det er hos en nabo, så det bliver først i
morgen så vil jeg prøve de forskellige forslag.
Gunnar

Fra : Lasse

Dato : 06-12-02 07:09

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote in message
> Hej
> Hvordan er det nu lige man fjerner boksen der kræver adgangskode når man
> åbner en Win 98?

Hej Gunnar
Prøv at se her:
http://www.anonser.dk/aendre%20pw.htm
Har ikke prøvet det endnu, men jeg har samme problem, så det skal da
afprøves

Fra : Lasse

Dato : 06-12-02 07:26

"Lasse" <lmn1999_2000@yahoo.dk> wrote in message
> Hej Gunnar
> Prøv at se her:
> http://www.anonser.dk/aendre%20pw.htm
> Har ikke prøvet det endnu, men jeg har samme problem, så det skal da
> afprøves

Hmmm. det virkede ikke.
Forlanger stadig adgangskode ved mig.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 07-12-02 21:24

"> Hmmm. det virkede ikke.
> Forlanger stadig adgangskode ved mig.
Hej
Så gør det jo ikke noget at jeg ikke har nået det endnu, men de andre
forslag er afprøvet hos naboen, men en forlanger stadig adgangskode, det
klares let ved at trykke -enter- eller Esc, men den må kunne fjernes.
Gunnar

Fra : Lasse

Dato : 11-12-02 08:03

> [...]
kan
> fjernes, men hvad er det den fil hedder som skal fjernes.

Prøv dette:
Gå ind i kontrolpanel og vælg netværk.
I Klientprogram til MS-netværk vælger du windows-logon.
Genstart.