6 COM-porte - eller.!
Fra : Bo Skjerk Christense~

Dato : 03-12-02 17:45

Halløjsa!

Har som standard 2 COM-porte i min computer, men nu vil jeg købe et
PCI-kort, der har ydeligere 4 serielle porte tilsluttet (igennem et
blækspruttestik), men så tænkte jeg på følgende :

Hvor mange serielle (COM)-porte, kan en computer klare - "uendeligt" eller?
... og er der noget, jeg skal tænke på, hvis jeg vil køre med 6 COM-porte?

the CURE

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-12-02 21:10

"Bo Skjerk Christensen" <scn@privat.dk> crashed Echelon writing

> Hvor mange serielle (COM)-porte, kan en computer klare - "uendeligt"
> eller? .. og er der noget, jeg skal tænke på, hvis jeg vil køre med 6
> COM-porte?

Kan klare så mange som maskinen har ledige IRQ'er til.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-12-02 23:14

On Tue, 3 Dec 2002 20:10:21 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Kan klare så mange som maskinen har ledige IRQ'er til.

Og lidt til. Mange kort kan share IRQ (men det kræver en lille ændring
i Registry).

Vi har et genudviklet kort der har 4 serielle porte, som deles på IRQ
5.

PCI versionen (som er købt delvist som et færdig produkt) har både 4
com porte og 1 lpt port.

Har digiboard ikke kort med op til 64 porte?

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Mureren

Dato : 04-12-02 22:12

> Og lidt til. Mange kort kan share IRQ (men det kræver en lille ændring
> i Registry).

Hvad er det for en ændring ?

Mureren