Hvem, hvad og hvor
Fra : Katrine Precht

Dato : 03-12-02 17:24

Hej gruppe!

Jeg har længe brudt min hjerne med at finde titlen på- og kunstneren, der
har malet det kendte billede af en landmand og hans kone. De står foran
deres hus og ser så vidt jeg husker meget mutte ud. Han står med en greb i
hånden, og i overalls. Jeg mener at kunne huske det er i USA.

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig, vil jeg blive meget glad, da jeg står
og skal bruge billedet til næget manipulation i forbindelse med min
bryllupsinvitation,

Venlig hilsen Rasmus

Fra : Jesper R. Nielsen

Dato : 03-12-02 20:25

"Katrine Precht" wrote:

> [...]
greb i
> hånden, og i overalls. Jeg mener at kunne huske det er i USA.

Billedet er malet af den amerikanske maler Grant Wood (1892 - 1942) i
1930 og det hedder "American Gothic".

Venlig hilsen
Jesper

Fra : Katrine Precht

Dato : 04-12-02 00:53

Du har fuldkommen ret, og mange tak for hjælpen.