Flashe bios.
Fra : Ukendt

Dato : 03-12-02 16:44

Hej

Jeg har flashet mit bunkort med en forkert version og derefter er komputeren
helt død (jeg har flashet flere gange før og er ellers meget omhyggelig med
at checke inden jeg flasher).

Bundkort : MSI K7T266 Pro Ver 1.0 (MS-6380)

Jeg har prøvet at lave en boot rom disk til floppy drevet hvor at man kan
læse en ny bios ind i eeprommen ved at "boote" fra floppydrevet, men der kan
ikke læses fra drevet.

Desværre kender jeg ikke nogen der har en eeprombrænder der kan tage den
model eeprom, da det ellers ville være en oplagt mulighed.

Jeg havde forestillet mig at at tage et gammelt bundkort med samme model
eeprom, starte det op i dos og derefter udtage eeprommen og montere den
eeprom med defekt bios og så efterfølgende flashe med den rigtige version.

Er der nogen der har erfaring med problemet og hvad man kan gøre for at løse
det ?

MVH

Peter

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 03-12-02 23:36

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med problemet og hvad man kan gøre for at løse

Jeg har ikke personlig erfaring med det, men har læst at din ide med at
bruge et andet bundkort som 'brænder' er løsningen. Du skal vist helst
have start flash-programmet op, før du skifter chippen.

M.v.h.
Thomas

PS: skriv lige hvordan det er gået, hvis du prøver den metode.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-02 23:41

Jeg skal nok vende tilbage når jeg har prøvet.
Så må vi se om der er mere at smile af :)

MVH

Peter

Fra : Dansk

Dato : 13-12-02 01:42

har du tjekket om det er nok bare at isætte floppydisken ?
på nogle bundkort skal man også holde home nedde, eller insert, eller en
speciel jumper, eller der skal sluttes nogle ben på com porten for at starte
bootsafe fra biosén
inden du sætter støm til svinet.

jens
Grænse butikker : www.elbaekhus.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-02 15:43

Jeg har prøvet at følge proceduren fra MSI hjemmeside. For det første synes
jeg ikke at nogen af LED lyser på mit tastatur når at jeg tænder (de plejer
at blinke når der kommer spænding til tastaturet).

Der er 4 LED på bundkortet som kan lyse rød eller grøn, lig når man tænder
lyser 1 grøn hvilket betyder at "Tidlig chipset initialisering" derefter
lyser alle rødt som indikerer CPU beskadiget - CPUen fungerer på et andet
bundkort!

Jeg har forhørt mig ved en forhandler mht "brænding" af eeprom og han sagde
at bundkortene skulle være ens, hvilket betyder at jeg umiddelbart ikke kan
udføre proceduren.