/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Forwarding af porte og servere på en Offic~
Fra : M. Aa. J.


Dato : 03-12-02 12:43

Jeg har en OfficeConnect Cable/DSL Gateway.

Når jeg forwarder port 21 + 80 (ftp + http) til min interne IP på min PC har
jeg det problem at der ikke er hul igennem fra internettet.

Det giver ingen forskel om:
DHCP er on/off
Firewall er on/off
Ping fra internet er on/off

Mads



 
 
Rasmus Wæhrens (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Wæhrens


Dato : 03-12-02 19:16

"M. Aa. J." <internetREMOVE@MErolator.dk> wrote:

>Jeg har en OfficeConnect Cable/DSL Gateway.
>
>Når jeg forwarder port 21 + 80 (ftp + http) til min interne IP på min PC har
>jeg det problem at der ikke er hul igennem fra internettet.

Ahh... kan det nu også passe :) - Jeg har samme router, og der giver
det ikke problemer. Hvordan er du kommet frem til at det ikke virker?

Husk at loopback sandsynligvis virker, så du kan ikke skrive
http://din_eksterne_ipadresse (fra en af maskinerne på din lokalnet)
og forvente at blive redirected til din webserver.

PS: Har du haft problemer med din router - nærmere bestemt, at den
bliver temmelig sløv efter et stykke tid (alt mellem 4 timer og 14
dage)... Reboot og sluk af routeren afhjælper problemerne her.

PPS: Jeg har en TDC Internet Bredbånd forbindelse, og kører derfor
PPPoE - jeg kan se, at du har en Teledanmark Bredbånd, så der kan
selvføgelig være en forskel her - du bruger ikke PPPoE...
--
Rasmus Wæhrens

M. Aa. J. (03-12-2002)
Kommentar
Fra : M. Aa. J.


Dato : 03-12-02 20:36

> Ahh... kan det nu også passe :) - Jeg har samme router, og der giver
> det ikke problemer. Hvordan er du kommet frem til at det ikke virker?

Fra min interne maskine på samme net..

> Husk at loopback sandsynligvis virker, så du kan ikke skrive
> http://din_eksterne_ipadresse (fra en af maskinerne på din lokalnet)
> og forvente at blive redirected til din webserver.

Ok., har testet det fra en anden IP, og der virker det. Takker.

> PS: Har du haft problemer med din router - nærmere bestemt, at den
> bliver temmelig sløv efter et stykke tid (alt mellem 4 timer og 14
> dage)... Reboot og sluk af routeren afhjælper problemerne her.

Har kun haft den i 4 dage, så det har jeg ikke prøvet endnu.

> PPS: Jeg har en TDC Internet Bredbånd forbindelse, og kører derfor
> PPPoE - jeg kan se, at du har en Teledanmark Bredbånd, så der kan
> selvføgelig være en forskel her - du bruger ikke PPPoE...

Det kører nu.

Mads



Rasmus Wæhrens (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Wæhrens


Dato : 04-12-02 18:33

"M. Aa. J." <internetREMOVE@MErolator.dk> wrote:

>> Husk at loopback sandsynligvis virker, så du kan ikke skrive
>> http://din_eksterne_ipadresse (fra en af maskinerne på din lokalnet)
>> og forvente at blive redirected til din webserver.
>
>Ok., har testet det fra en anden IP, og der virker det. Takker.

Ok - det virker også herfra, hvis jeg kobler direkte på din IP - "IIS
TEST, IIS TEST"... :)

>> PS: Har du haft problemer med din router - nærmere bestemt, at den
>> bliver temmelig sløv efter et stykke tid (alt mellem 4 timer og 14
>> dage)... Reboot og sluk af routeren afhjælper problemerne her.
>
>Har kun haft den i 4 dage, så det har jeg ikke prøvet endnu.

Ok, men hvis du oplever problemer med at routeren bliver sløv, så må
du gerne vende tilbage... Jeg bokser som sagt lidt med det - og jeg
har allerede fået byttet en router hos 3Com.
--
Rasmus Wæhrens

M. Aa. J. (04-12-2002)
Kommentar
Fra : M. Aa. J.


Dato : 04-12-02 22:40

> Ok, men hvis du oplever problemer med at routeren bliver sløv, så må
> du gerne vende tilbage... Jeg bokser som sagt lidt med det - og jeg
> har allerede fået byttet en router hos 3Com.

Ja det kan jeg se at du skriver i en anden gruppe, hvor jeg har skrevet til
dig.

Vh.
Mads



Michael (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 05-12-02 00:09


"Rasmus Wæhrens" <rw@_NOSPAM-THANKS_hestefest.dk> wrote in message
news:jqspuus3bmcoivel0hv1ncqtqm88tuaptc@4ax.com...
> "M. Aa. J." <internetREMOVE@MErolator.dk> wrote:
>
> >Jeg har en OfficeConnect Cable/DSL Gateway.
> >
> PS: Har du haft problemer med din router - nærmere bestemt, at den
> bliver temmelig sløv efter et stykke tid (alt mellem 4 timer og 14
> dage)... Reboot og sluk af routeren afhjælper problemerne her.
>
> PPS: Jeg har en TDC Internet Bredbånd forbindelse, og kører derfor
> PPPoE - jeg kan se, at du har en Teledanmark Bredbånd, så der kan
> selvføgelig være en forskel her - du bruger ikke PPPoE...
> --
> Rasmus Wæhrens

Det lyder interessant. Jeg har også OfficeConnect Gateway og kører også TDC
Internet Bredbånd. Jeg har haft routeren tændt de sidste 6 uger og den
sidste måned har jeg haft problemer. Surfing var langsom. Små pakker som
f.eks. læsning af news (tekst) og forbindelse til pop3-server havde delay på
3-10 sekunder. Der var også pauser på op til 2 minutter hvor det heller ikke
var muligt at få forbindelse via 192.168.1.1. Da jeg så endelig fjernede
strømmen til routeren natten over, kørte det perfekt næste morgen.

Er det det samme du har oplevet ?

Har du spurgt om dette i en anden gruppe, så vil jeg da gerne have et link.



Rasmus Wæhrens (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Wæhrens


Dato : 05-12-02 18:53

"Michael" <none@none.com> wrote:

>> PS: Har du haft problemer med din router - nærmere bestemt, at den
>> bliver temmelig sløv efter et stykke tid (alt mellem 4 timer og 14
>> dage)... Reboot og sluk af routeren afhjælper problemerne her.
-snip-
>Det lyder interessant. Jeg har også OfficeConnect Gateway og kører også TDC
>Internet Bredbånd. Jeg har haft routeren tændt de sidste 6 uger og den
>sidste måned har jeg haft problemer. Surfing var langsom. Små pakker som
>f.eks. læsning af news (tekst) og forbindelse til pop3-server havde delay på
>3-10 sekunder. Der var også pauser på op til 2 minutter hvor det heller ikke
>var muligt at få forbindelse via 192.168.1.1. Da jeg så endelig fjernede
>strømmen til routeren natten over, kørte det perfekt næste morgen.
>
>Er det det samme du har oplevet ?

Nøjagtigt det samme - jeg har lige læst dit svar til mit indlæg i
tele.internet.adsl. Der er desværre ingen anden løsning (som jeg ved
af) end at reboot via webinterfacet eller tage strømmen et øjeblik.
Herefter kører den problemfrit i et stykke tid igen.

>Har du spurgt om dette i en anden gruppe, så vil jeg da gerne have et link.

Det har du vist allerede fundet :)
news:7shsuus2ne9d3qnmsmhbeeonk2ti9oo9v7@4ax.com hvis der er andre, som
vil se det - det er dog en intern TDC gruppe.
--
Rasmus Wæhrens

jens (11-12-2002)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 11-12-02 14:20

en 10xxxx ip ?
"M. Aa. J." <internetREMOVE@MErolator.dk> skrev i en meddelelse
news:asi5ek$fs5$1@sunsite.dk...
> Jeg har en OfficeConnect Cable/DSL Gateway.
>
> Når jeg forwarder port 21 + 80 (ftp + http) til min interne IP på min PC
har
> jeg det problem at der ikke er hul igennem fra internettet.
>
> Det giver ingen forskel om:
> DHCP er on/off
> Firewall er on/off
> Ping fra internet er on/off
>
> Mads
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste