Returneringsret.
Fra : Marlene

Dato : 03-12-02 11:48

Hej.

Har man en returneringsret/tilbageleveringsfrist, når man har købt en hest,
hvis man _ikke_ har fået lavet en kontrakt? Det har været oppe at vende før
her i gruppen, men jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan huske det. Jeg
spørger på vegne af en ven.

Tak på forhånd.

Mvh. Marlene.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-12-02 11:58

In article <asi2ar$j7k$2@news.cybercity.dk>, Marlene wrote:
> [...]
> her i gruppen, men jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan huske det. Jeg

Dit spørgsmål er egentlig juridisk og hører derfor hjemme i
dk.videnskab.jura
Der får du også bedre rådgivning, da juristerne må formodes at
sidde der inde. Men lidt ved jeg da.

Som udgangspunkt har du aldrig returret med mindre andet er aftalt.
Du har hvis du køber som forbruger ved postordresalg, men det er
nok ikke noget man gør med en hest.
Hvis hesten har defekter er det en anden sag, søg proffessionel
rådgivning hvis hesten har fejl.
Det er lige gyldigt om der er en kontrakt eller ej, en aftale er
en aftale, men en kontrakt er nemmere at bevise, derfor foretrækker
folk en kontrakt, men håndslag, telefoni, sms, eller anden accept
er LIGE SÅ GYLDIG.

JonB

Fra : Marlene

Dato : 03-12-02 12:17

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnaup3gv.al.bendtsen@ask.diku.dk...

> Som udgangspunkt har du aldrig returret med mindre andet er aftalt.

Nej, det mente jeg nok..........

> [...]
> en aftale, men en kontrakt er nemmere at bevise, derfor foretrækker
> folk en kontrakt, men håndslag, telefoni, sms, eller anden accept

Tusind tak.

Mvh. Marlene.