Q:opgradering af CPU 1 GHz Athlon -> AMD X~
Fra : Martin K

Dato : 03-12-02 11:26

Hej

Jeg overvejer at skifte min 1Ghz TB ud med en 1700+ XP, spørgsmålet er om
jeg vil se nogen nævneværdig forskel i hastighed?

Mit system er : Epox 8kta3+ og 512 PC133 PQI ram

Hilsen Martin

Fra : Leony

Dato : 03-12-02 13:19

"Martin K" <mkie@FJERNDETTEtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer at skifte min 1Ghz TB ud med en 1700+ XP, spørgsmålet
> er om jeg vil se nogen nævneværdig forskel i hastighed?

Hvad bruger du din computer til?
Kortene vender nok ikke nævneværdigt hurtigere i 7-kabale, men
mp3-/videoencoding og 3D-rendering vil foregå hurtigere hurtigere.
Jeg har ikke kunnet finde en direkte sammenligning af de 2, men jeg har
fundet en sammenligning med en 1,4 GHz TB og en 1700+:
http://www.tomshardware.com/cpu/01q4/011105/xp1900-06.html
om du kan bruge den til noget ved jeg ikke, men måske den kan give et
fingerpeg om ydelsen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 03-12-02 14:57

> [...]
> http://www.tomshardware.com/cpu/01q4/011105/xp1900-06.html
> om du kan bruge den til noget ved jeg ikke, men måske den kan give et

Tak for linket.
Jeg bruger den mest til CS , surf & word

Fra : Peter Holm

Dato : 03-12-02 17:19

> Tak for linket.
> Jeg bruger den mest til CS , surf & word

I det tilfælde mener jeg ikke en opgradering er nødvendig. Du vil hverken
surfe hurtigere på nettet eller skrive dine opgaver hurtigere i word med en
større CPU.
Mvh
Peter (som selv nøjes med en 1200Mhz Duron)
http://home1.stofanet.dk/phc/mypc.html

Fra : Leony

Dato : 04-12-02 07:44

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> I det tilfælde mener jeg ikke en opgradering er nødvendig. Du vil
> hverken surfe hurtigere på nettet eller skrive dine opgaver hurtigere
> i word med en større CPU.

Det tror jeg heller ikke, men det afhænger lidt af hvilket grafikkort der er
i maskinen.
Det er også de færreste der opgraderer af nødvendighed, de fleste gør det
vist af lyst (det er i hvert fald mit indtryk).