Forskel på RAM
Fra : Troels Nielsen

Dato : 03-12-02 11:14

Hejsa...

Jeg har fået købt mig en bærbar computer, og da der kun er 256MB RAM i den
vil jeg gerne opgradere til 512MB. På den 256MB RAM klods der sidder i den
står der CL2,5 - hvad står denne angivelse for? De øvrige oplysninger
omkring klodsen forstår jeg, som til orientering er Hynix DDR266 PC2100, men
hvad med CL2,5??

Mvh Troels

Fra : Leony

Dato : 03-12-02 13:22

"Troels Nielsen" <chef@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øvrige oplysninger omkring klodsen forstår jeg, som til orientering
> er Hynix DDR266 PC2100, men hvad med CL2,5??

Det er en angivelse for CAS Latency:
"den tid det tagerr at finde den adresse der skal læses fra. Det betyder at
hastigheden, hvor med man kan læse fra et RAM lager er Latency plus Access
Time"
http://www.it-leksikon.dk/vis.asp?id=4978&ord=Latency

Lidt mere læsestof om emnet her:
http://www.corsairmemory.com/main/trg-cas.html
http://www.sysopt.com/articles/latency/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 03-12-02 14:30

Leony wrote:

> Lidt mere læsestof om emnet her:
> http://www.corsairmemory.com/main/trg-cas.html

Sakset fra ovennævnte :
--
And, what do you mean by "latency"?
Latency refers to the time that you are waiting to get what you need.

Så kan udtrykket også bruges i dobbeltsengen... (c:

/klaus