Tegning af relationer
Fra : Sinkbæk

Dato : 03-12-02 10:47

Hej!

Nogen der kender til et program, hvor man kan tegne tabeller i en database
og vise relationerne i mellem dem?

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : DeLaCo

Dato : 03-12-02 20:19

> Nogen der kender til et program, hvor man kan tegne tabeller i en database
> og vise relationerne i mellem dem?

Jeg plejer at benytte M$ access Det er glimrende (omend en smule
begrænset) til at give et hurtigt overblik over ens tabeller

Fra : Sinkbæk

Dato : 03-12-02 12:13

DeLaCo skrev:
> Jeg plejer at benytte M$ access Det er glimrende (omend en smule
> begrænset) til at give et hurtigt overblik over ens tabeller

Lidt bøvlet hvis man fx benytter MySQL - så skal man oprette sine tabeller
to gange. - En for at tegne dem og en for at bruge dem i MySQL

Thomas Sinkbæk
www.thomas-sinkbaek.dk

Fra : Ras

Dato : 03-12-02 15:44

> Lidt bøvlet hvis man fx benytter MySQL - så skal man oprette sine tabeller
> to gange. - En for at tegne dem og en for at bruge dem i MySQL

Gå over til MS - de har de værktøjer indbygget...*ss*

- Ras.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-12-02 15:49

Som svar på skriblerier forfattet af Ras

> Gå over til MS - de har de værktøjer indbygget...*ss*

Nej - det er tillæg
Hvis du tænker på Diagrams i EM, så er det ikke helt det samme

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ras

Dato : 03-12-02 19:28

OkiDokie....*s*

Fra : JMo.

Dato : 03-12-02 19:06

"Sinkbæk" <thomas@FJERN_DETTEsinkbaek.com> wrote in

> Lidt bøvlet hvis man fx benytter MySQL - så skal man oprette sine
> tabeller to gange. - En for at tegne dem og en for at bruge dem i
> MySQL

MySQL selv anbefaler DeZign:

http://www.mysql.com/documentation/dezign/index.html

- du kan evt. starte med at hente en prøveversion.

Fra : Rasmus Skov

Dato : 05-12-02 23:25

> MySQL selv anbefaler DeZign:
>
> http://www.mysql.com/documentation/dezign/index.html

Jeg bruger dezign; til mit behov er det perfekt, og så kan den generere
forskellige DDL-script (både create og drop) afhængig af DB-system.
prøve-versionen er dog begrænset til - jeg mener det er - 6 entiteter med
max 8 attibutter hver :(
Det er dejlig nemt at arbejde med og der er muligheder for configuration,
således at dit DDL-script kommer til at se på den måde du gerne vil ha' det
til.

det kunne være lækkert hvis dem bag phpmyadmin lavede et
relationsdiagram-tegner modul ... eller noget ... så kan man også lave
database design når man er på farten ...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-12-02 15:57

Som svar på skriblerier forfattet af Sinkbæk

> Nogen der kender til et program, hvor man kan tegne tabeller i en
> database og vise relationerne i mellem dem?

Der findes en del
Visio, Flowcharter, Rational Rose, ERwin
Hvad er dine krav?

Prøv at tygge den her igennem Google
[mySQL ER DDL diagram]

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Michael Barrett

Dato : 04-12-02 08:34

Sinkbæk wrote:
> Nogen der kender til et program, hvor man kan tegne tabeller i en
> database og vise relationerne i mellem dem?

Jeg kan anbefales Visio 2002 Professionel fra Microsoft. Det er et meget
omfattende diagrammeringsværktøj, som også kan meget andet end at tage
ER-diagrammer.

--
Michael Barrett

Fra : Kristian Thy

Dato : 06-12-02 09:50

On Wed, 04 Dec 2002 at 07:33 GMT, Michael Barrett
<mbiwj001@sneakemail.com> wrote:

> Jeg kan anbefales Visio 2002 Professionel fra Microsoft. Det er et meget
> omfattende diagrammeringsværktøj, som også kan meget andet end at tage
> ER-diagrammer.

Jeg kan anbefale Dia [ http://www.lysator.liu.se/~alla/dia/ ] - det er
en klon af Visio, og det har to gigantiske fordele:

1) Dia er gratis.
2) Dia er ikke et Windowsprogram.

--
Kristian Thy
BSc, Geoinformatics

Fra : Karsten H.

Dato : 09-12-02 23:25

Kristian Thy <thy@it.edu> wrote in news:aspobd$t60aq$1@ID-
157676.news.dfncis.de:

> 1) Dia er gratis.
> 2) Dia er ikke et Windowsprogram.

Dia er godt, ja. Hvis du, ligesom jeg, kører windows vil jeg anbefale
http://dia-installer.sourceforge.net/

--
Karsten H.
Som har skrevet sin mail-adresse baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-12-02 11:38

Karsten H. wrote:
> Kristian Thy <thy@it.edu> wrote in news:aspobd$t60aq$1@ID-
> 157676.news.dfncis.de:
> Dia er godt, ja. Hvis du, ligesom jeg, kører windows vil jeg anbefale
> http://dia-installer.sourceforge.net/

Whauv - tusind tak

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-12-02 11:38

Fra : Larz

Dato : 09-12-02 23:33

> Nogen der kender til et program, hvor man kan tegne tabeller i en database
> og vise relationerne i mellem dem?

Datanamic's DeZign for Databases er ganske lækkert:

http://www.datanamic.com/

:) larz