Endnu en vurdering
Fra : Karin Hansen

Dato : 03-12-02 09:56

Hej gruppe

Jeg havde tænkt mig at samle (med lidt hjælp) denne computer.
Hvad siger i, er der noget jeg mangler?
Alle kommentarer er velkomne.

IDE Kabel ATA 133 2 enheder RUND SORT 60CM 2 stk. 138
Floppykabel 2 enheder RUND GRÅ 60CM 79
LiteOn CD-RW 48x12x48
529
Asus DVD 16x/48X ATA100 Retail incl. software 439
Alps Floppydrev 1.44MB
85
Seagate Barracuda 4 60 GB 7200 silent Fluid
865
RAM 512 MB DDR PC2700 333 Samsung Original 1349
Daytona GeForce4 MX440 64 MB TV-Out 549
AMD Palomino 1800+ XP 1.53 GHz
649
Asus A7V8X KT400 3xDDR ATA133 6xUSB2 LAN AUD 965
Thermaltake Volcano 9
399
Thermaltake PSU 400 Watt ATX
399
Thermaltake Exclusivt luksus Kabinet sort
699
4 stk. Ultra Silent Kabinet blæser / BEMÆRK: uden PSU

Ialt : 7144

Mvh. Karin

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-12-02 14:04

"Karin Hansen" <krh@post.dk> skrev..."

> Thermaltake Volcano 9 399,-

Larmer så vidt jeg ved som en mejetærsker ... men altså bare en detalje...

mvh

Peter Farsinsen

Fra : o&u

Dato : 03-12-02 15:24

On Tue, 3 Dec 2002 14:03:45 +0100, "Peter Farsinsen"
<spam@farsinsen.dk> wrote:

>"Karin Hansen" <krh@post.dk> skrev..."

>Larmer så vidt jeg ved som en mejetærsker ... men altså bare en detalje...

Thermaltake Silent Storm til 298 kr kan stilles i 3 stillinger: 2800,
5600 og 7000 rpm.

Heraf kan jeg kun holde 2800 rpm ud (ret stille), men man kan sætte en
zalman fan mate til 40 kr. imellem og få en trinløs nedregulering af
de 5600 rpm til f.eks. 3500.

Men jeg kører nu 2800 rpm med en XP2100+ (1733).

mvh

John

Fra : Christian C.

Dato : 03-12-02 17:34

well - det kommer selvfølgelig helt an på hvad computeren skal bruges til,
men Daytona GeForce4 MX440 64 MB TV-Out ville ikke lige være mit valg. I det
hele taget ville MX-serien ikke være mig valg. Kortet er i realiteten ikke
hurtigere end et GeForce 2. eller deromkring. Men som sagt, hvad skal den
bruges til!? Hvis man ikke gamer overhovedet var det måske en ide at kigge
på et grafikkort fra Matrox der efter sigende skulle levere en lækker
2d-kvalitet og måske slippe for en støjende blæser osv.!? Eller ATIs
9500-pro!? Men så kommer prisen selvf også ind i billedet. Har selv et G4
ti-4200 og er ganske tilfreds med det.

Bare en tanke, mvh
Christian C.

Fra : Karin Hansen

Dato : 04-12-02 09:09

Christian C. wrote:
> [...]
> støjende blæser osv.!? Eller ATIs 9500-pro!? Men så kommer prisen
> selvf også ind i billedet. Har selv et G4 ti-4200 og er ganske

Det skal mest bruges til billed-redigering.

Karin

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-12-02 12:11

"Karin Hansen" <krh@post.dk> skrev..."

> Det skal mest bruges til billed-redigering.

Så som Photoshop og lign. eller også video redigering ?

Problemet med Matrox kort er at de ikke har voldsomt mange RAM, hvilket ik'
betyder så meget for 2D, men 3D derimod egner de fleste Matrox kort sig
bestemt ikke til!

Har selv haft et Matrox G400, jeg har endnu ikke set bedre 2D kvalitet -
måske fordi jeg ikke har set nyere Matrox kort i aktion! Men hvis vi
udelukkende snakker 2D - Køb et Matrox, det er pengene værd!

mvh

Peter Farsinsen