Har hans ip men hvem er han!
Fra : Klatmaler

Dato : 03-12-02 07:26

der er en der har prøvet og hake min pc, men det lykket ikke, har kun
hans ip og jeg kunne godt tænke mig af finde ud af hvem det er!

Er der et program der kan finde han eller en hjemmeside!!!
Eller noget jeg kan gøre så hans inter net går ned en dags tid??

Michael

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Bau

Dato : 03-12-02 08:50

"Klatmaler" <Klatmaler.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der et program der kan finde han eller en hjemmeside!!!
> Eller noget jeg kan gøre så hans inter net går ned en dags tid??

Undskyld har du fået malerhjerne?

Du er sgu da ikke en skid bedre hvis du vil prøve at hacke hans netværk.
Selv om du har en ip-adresse er det jo ikke sikkert at det er den samme
bruger der har den i dag.

Så glæd dig over at der ikke skete noget. Eller meld det til politiet.

/Per

Fra : Benny Sorensen

Dato : 04-12-02 00:14

tjah... han kunne også overveje en firewall.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 03-12-02 10:04

> [...]
>
> Er der et program der kan finde han eller en hjemmeside!!!
> Eller noget jeg kan gøre så hans inter net går ned en dags tid??

Vi logger alle angreb og mærkelige hændelser. Derefter anvender vi et lille
program, men kunne også besøge forskellige web-sider som f.eks.
www.dk-hostmaster.dk for at finde ud af om vi taler indenlandsk eller
udenlandsk "an-griber".

Taler vi udenlandsk vender vi den anden kind til. Hvis det bliver helt slemt
vil vi blokke trafikken, hvilket ikke er sket endnu.

Taler vi indenlandsk beder vi høfligt om en forklaring fra abuse-kontoen hos
vedkommendes internetudbyder uden at antyde noget som helst .

Næste skridt er politiet, men første step plejer at sætte en dæmper på
trafikken, så dertil er vi ikke kommet endnu.

Jeg kan kun henstille at man undlader at starte en krig imod en hacker.
Dels kunne han have bedre cybervåben, så man taber. Dels kan der være tale
om en offentlig institution i et fremmed land, som i mangel af non-virtuelle
våben, har lidt træning igang hos deres efterretningstjeneste.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Benny Sorensen

Dato : 04-12-02 00:16

> fra abuse-kontoen

Hvad er det?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 04-12-02 08:49

I indlæg <3ded3b15$0$170$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
skrev beny_sorensen@hotmail.com følgende:

> Hvad er det?

Den konto man normalt sender klager til hos en given udbyder.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 05-12-02 08:14

"Benny Sorensen" <beny_sorensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det?

Hvis man slår undertegnede op får man følgende svar:

IP range : 195.249.40.0 - 195.249.40.255
Network name : TEAMINTERNET-NET
AS number : AS3292
Infos : Teaminternet
Infos : Koebenhavnsvej 222
Infos : 4600 Koege
Phone number : +45 70205533
Country : DK
Abuse contact : csirt@csirt.dk
Source : RIPE

Hvis jeg spammer eller hacker, skal man klage til mail-kontoen herover.

Så vil de få nettonet til at lukke min konto.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-12-02 23:57

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev :

>Hvis jeg spammer eller hacker, skal man klage til mail-kontoen herover.

>Så vil de få nettonet til at lukke min konto.

Du kan da spamme/hacke lystigt videre , da du jo tilsyneladende i
øjeblikket går på nettet via en Uni2/Get2Net opkobling , uanset
Teaminternet lukker din mail/hjemmeside

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 06-12-02 08:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Du kan da spamme/hacke lystigt videre , da du jo tilsyneladende i
> øjeblikket går på nettet via en Uni2/Get2Net opkobling , uanset
> Teaminternet lukker din mail/hjemmeside

En ræv har flere udgange, men der er ikke uendelige muligheder.

Hvis jeg spammede tog man også og slog op i mail-headeren, hvorefter at man
blokerede Get2Net.

Hvis jeg nedværdigede mig til at hacke, må det være et spørgsmål om, hvor
god firewallen var i den anden ende. En professionel abuse enhed vil kunne
henvende sig til TeamInternet og få at vide, hvilken konto jeg bruger til at
opdatere min hjemmeside med og dermed få Get2Net kontoen oplyst.

Nu har jeg aldrig prøvet at få lukket min indgang til nettet, men jeg kunne
forestille mig, at udbyderne snakker sammen om besværlige kunder, selvom de
nok skulle være de første til at forsikre at de ikke gør.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Kim

Dato : 03-12-02 11:06

"Klatmaler" <Klatmaler.news@kandu.dk> wrote in message
> der er en der har prøvet og hake min pc, men det lykket ikke, har kun
> hans ip og jeg kunne godt tænke mig af finde ud af hvem det er!

Hvordan ved du at personen prøvede at hacke dig?
er du sikker på at du ikke bare er blevet scannet?

Fra : Christian lyng

Dato : 05-12-02 21:48

> [...]
>
> Er der et program der kan finde han eller en hjemmeside!!!
> Eller noget jeg kan gøre så hans inter net går ned en dags tid??

Hvordan hacket??...prøvede at komme ind på port 80.......

Chr.

Fra : Klatmaler

Dato : 07-12-02 18:54

Hvordan stopper jeg af folk skriver ind??? det er da pisse ireterene af
folk bliver ved med af skrive ind,

Stop så

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Bau

Dato : 07-12-02 19:15

> Hvordan stopper jeg af folk skriver ind??? det er da pisse ireterene af
> folk bliver ved med af skrive ind,
>
> Stop så

Øh stop med hvad? Du stiller et spørgsmål og folk kommenterer det. Hvad
havde du ventet?

/Per

Fra : jens

Dato : 11-12-02 14:16

prøv her, men det giver sandsynligvis kun en udbyder adresse
http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois/whois.html