Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kortmisbruger eller ej ?
Fra : CR

Dato : 03-12-02 02:20

Hej gruppe,

Jeg er studerende og havde en overgang i starten af året nogle økonomiske
problemer. Det resulterede bl.a. i, at mit Visa/Dankort blev spærret. Siden
da har jeg fået styr på tingene igen, og min gæld (som aldrig var
astronomisk høj) er støt og roligt på vej nedad.

Nu overvejer jeg imidlertid at skifte bank. Jeg har fået anbefalet Nykredit
Bank, som jo ikke har filialer, hvorfor jeg i givet fald bliver afhængig af
et Dankort.

Mit spørgsmål er derfor, om spærringen af mit gamle kort i foråret kan blive
et problem ? I den "spærringsmeddelelse" jeg fik fra min bank dengang stod,
at kun mit kortnummer blev registreret i bankernes register over
kortmisbrugere. Hvis det er rigtigt, er der jo nok ikke noget problem. Men
jeg var egentlig af den opfattelse, at det var ens CPR-nummer, de
registrerede ?

Håber, at nogen kan hjælpe, da jeg selvfølgelig ikke vil skifte til en
internet-bank, hvis jeg ikke kan få Dankort.

Med venlig hilsen,
Carsten

Fra : Thomsen, Knud

Dato : 03-12-02 07:06

"CR" <jagr_scores@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,

Du kunne jo starte med at spørge inden du skifter - eller i første omgang
undlade at opsige din gamle konto.
Så finder du jo ud af det ?
Forsøg på snyd går ikke - bankerne og forsikringsselskaber har en omfattende
tværgående registrering - lovlig eller ej ?
Venlig hilsen
Knud

Fra : [DK]Garfield

Dato : 05-12-02 19:24

Hej Knud,

du snakker om en tværgående registrering bankerne imellem.

Der er du da vist ude på mere tynd is end godt er.

Bankerne har ikke noget fællesregister udover kort og checkmisbruger
registreret.

Bankerne udveksler ikke info om dårlige kunder, da det for det første
ikke er lovligt, og ydmere ville det jo være endnu mere vanskeligt at
slippe af med sine dårlige betalere.

Garfield.

Fra : Lars Hessellund

Dato : 05-12-02 19:47

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men Nordea har en check-in-pakke til unge
(kalder de den) den er faktisk ret god, den forudsætter faktisk at du får et
dankort!!! Der har du som udgangspunkt en 25.000 kassekredit, hvis du vil
have den. Og du kan låne op til 92.000 uden at de så meget som blinker.
Jeg er ihvertilfælde utrolig glad for Nordea og kunne aldrig finde på at
skifte bank!
/Lars

Fra : [DK]Garfield

Dato : 07-12-02 16:19

Hej lars,

jeg er 25, men kan ikke se, hvad dit indlæg har med mit svar at gøre, altså
omkring PI'ers udveksling af oplysninger mellem hinanden.

Det er da kanon, at du har disse muligheder i Nordea - og ligeledes at du
er glad for at være der.

Ville da være træls, hvis man var utilfreds det sted man var.

Garfield

Fra : Jan[5240]

Dato : 17-12-02 21:33

Det passer ihvertfald ikke. Jeg har bank hos nordea og den der såkaldte
check in pakke.
Jeg ønskede at lave en kassekredit hos dem, men blev afvist, men den
begrundelse at min indtægt var for lav, og de ikke tror jeg kan aftale
kassekreditten (ja dooh har jeg lav indkomst det er jo derfor jeg vil have
en kassekredit, så jeg har lidt ekstra at bruge, hvis jeg havde en indkomst
på 100.000 pr. månede havde jeg jo nok ikk brug for den kassekredit), jeg er
hverken RKI eller anden form for gæld, udover mit SU lån, men som jeg stadig
ikk skal betale tilbage endnu, da jeg er under uddannelse.

Fra : Lars Hessellund

Dato : 18-12-02 22:10

"Jan[5240]" <jantran@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stadig
> ikk skal betale tilbage endnu, da jeg er under uddannelse.

Hmm.... min kassekredit er på kr. 30.000,- Mit lån på kr. 50.000,-
Begge dele fik jeg da jeg studerede og ikke havde anden indkomst end
SU+Studielån.
Fortalte dem faktisk at det var til forbrug og ikke andet!
Det skal forøvrigt lige nævnes at ca. halvdelen af lånet og kassekreditten
blev stiftet hos en anden rådgiver end den jeg har nu.
Ved ikke helt hvordan du fremlægger dit forslag om at få en kassekredit, men
prøv igen...
Det drejer sig om at sælge sig selv!
/Lars

Fra : Lars Hessellund

Dato : 18-12-02 22:10

Fra : Allan Amstrup

Dato : 07-02-03 14:52

Test

Fra : Amstrup

Dato : 07-02-03 15:12

Test

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-02-03 16:20

In <3e43be68$0$1744$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> "Amstrup" <amstrupFJERN@mail1.stofanet.dk> writes:

>Test

proev dk.test eller alt.test til at teste igen.

/Martin

Fra : Thomsen, K.

Dato : 05-12-02 19:57

"[DK]Garfield" <garfield@nal-net.dk.Fjern> skrev i en meddelelse

> Bankerne har ikke noget fællesregister udover kort og checkmisbruger
> registreret.

Lige netop i denne sammenhæng er det da vist også kort misbrugerregistret,
som er relevant.

Bortset fra det har bankerne faktisk et 'fortrinligt' samarbejde - selvom
det ikke alt sammen er lige officielt.

Venlig hilsen
Knud

Fra : [DK]Garfield

Dato : 07-12-02 16:17

Hej Knud,

jamen udvekslingen omkring kort og checkmisbrugere er vel egentlig iorden...

Altså, hvorfor skal man beskytte svindlerne?

Men det med, at der er et samarbejde mellem bankerne vil jeg meget
gerne se et bevis for. For det er ikke noget jeg nogensinde har set
eller oplevet.

Men konspirationsteriorier kan man jo selvf. altid finde på, men
kom venligst med noget mere konkretiserende.

Garfield

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 26-12-02 21:00

"CR" <jagr_scores@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Nykredit
> Bank, som jo ikke har filialer, hvorfor jeg i givet fald bliver afhængig

Hvis det ikke lykkes dig at få et dankort, kan du alternativt få dig et
visa-electron, som er et debetkort som blandt andet Nordea tilbyder. Det
koster op til 150kr. i årligt kortgebyr samt nogle hævegebyrer der kan
holdes på et minimum ved fornuftig brug.

PH