5ALi61 - viser kun 1/4 af rammene.... hjæl~
Fra : Annie & John

Dato : 03-12-02 01:16

Kære gruppe,

Så har jeg brug for de erfarnes hjælp igen...

Jeg er ved at fejlfinde på en PC med ovennævnte bundkort (Acorp) 5ALi61 - og
har problemer med bios. Kan kun finde en side med jumbersettings hos Acorp -
men intet andet - der er 128 PC 100 ram i maskinen, men den viser på skift
16 og 32 MB ram - en sjælden gang 128 MB. Resten af biosopsætningen kunne
også være interessant at få viden om.

Kan nogen i gruppen hjælpe mig??

Venlig hilsen
Annie

Fra : Annie & John

Dato : 03-12-02 04:19

Hej igen,

Jeg tror, at fejlen bl.a. var, at der var 128 PC 100 ram i maskinen - da jeg
satte et par af mine gamle 32 MB ram-klodser i, kørte den fint.

Jeg vil dog stadigvæk gerne høre fra en, som har mulighed for at sende mig
en kopi af biosopsætningen - hvis det er muligt.

Venlig hilsen
Annie

Fra : sfc

Dato : 03-12-02 14:54

Prøv at sætte 128 stangen i en anden ram sokkel, jeg har selv en PC med 3
ramsokler, og der er det kun sokkel 3 der vil vise de 128MB

Mvh sfc

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-12-02 15:13

Annie & John wrote: