/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Plakat fra digitalbillede
Fra : Inger Marie Jakobsen


Dato : 02-12-02 23:09

Findes der et anbefalelsesværdig sted hvor man kan sende sine
digitalbilleder til og få lavet en plakat. Mit billede har en lidt speciel
format.

Hvad har dette indlæg med børn at gøre? Jo det er såmænd et billede af mit
barn som jeg selv har redigeret og som jeg gerne vil have lavet en plakat
af.

--ingermarie

 
 
Fly (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Fly


Dato : 03-12-02 00:10

Plakat er vist så meget sagt. Digitale fotos fra kameraer til "hjemmebrug"
laver en god kvalitet til normale fotostørrelser og ikke alt for store
forstørrelser.

Vi har fået lavet en forstørrelse i ca 20x30 cm af vores pige. Hun er kun 4
måneder, så ja - der bliver knipset løs på kameraet.

Billedet er taget med et "almindeligt" digitalkamera (1200x1600 pixels), og
man kan godt se at det så småt begynder at blive grumset.

Jeg vil altså ikke anbefale ret meget større end 20x30 cm (ca. et A4 papir).

Bliver det ret meget større kommer det let til at ligne en perleplade eller
mormors korsstingsbroderi.

Håber min hjælp kunne bruges!

--
Peter Fly, Aalborg
www.flyinfo.dk
ICQ# 118625957



Toke Eskildsen (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 03-12-02 01:09

In article <Xns92D8EAC19FB52imnospambrunsgaarddk@62.243.74.162>,
im_nospam@brunsgaard.dk says...
> Findes der et anbefalelsesværdig sted hvor man kan sende sine
> digitalbilleder til og få lavet en plakat. Mit billede har en lidt speciel
> format.

Der er lige en der har spurgt om det samme i dk.fritid.foto.
Det foreløbige svar er http://www.fotolabo.net/ der udskriver i
50x75cm for 199,- +pp.

Jeg vil nu gerne give Fly ret i at der skal en del pixels til for at
undgå sløret billede i den størrelse. Du kan evt. lave et prøvetryk ved
at forstørre dit billede til den størrelse du ønsker, for derefter at
klippe en repræsentativ bid på 10x15cm ud og sende den til udprintning
(Japan Photo tager kr. 2.50 for et enkelt 10x15cm billede og kræver
ikke opstartsgebyr).

Jeg synes du skulle tage et kig i dk.fritid.foto. Udskrivning af
digitale billeder har været oppe at vende en del gange i den gruppe og
det er trods alt der fagfolkene holder til.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Janus Sandsgaard (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 06-12-02 19:09

Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> writes:

> Findes der et anbefalelsesværdig sted hvor man kan sende sine
> digitalbilleder til og få lavet en plakat. Mit billede har en lidt
> speciel format.

Hvilket format vil du gerne have plakaten i? Hvilket format er
billedet taget i?

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Inger Marie Jakobsen (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Inger Marie Jakobsen


Dato : 06-12-02 19:38

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote in
news:80u1hr58bf.fsf@alfred.skaarup.org:

> Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> writes:
>
>> Findes der et anbefalelsesværdig sted hvor man kan sende sine
>> digitalbilleder til og få lavet en plakat. Mit billede har en lidt
>> speciel format.
>
> Hvilket format vil du gerne have plakaten i? Hvilket format er
> billedet taget i?
>
> -j
>

Billedet er taget som 50,79x22,58 cm - den kan naturligvis skaleres. Det er
3 normale billeder der ligger i forlængelse af hinanden.

Jeg vil gerne have plakaten så den er 80 - 100 cm høj

--ingermarie

Janus Sandsgaard (06-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 06-12-02 21:42

Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> writes:

> Billedet er taget som 50,79x22,58 cm - den kan naturligvis
> skaleres. Det er 3 normale billeder der ligger i forlængelse af
> hinanden.

Beklager. Jeg udtrykte mig vist uklart. Jeg mente hvilken opløsning
(hvilken teknisk kvalitet) levererer dit digitalkamera ved dette foto?

> Jeg vil gerne have plakaten så den er 80 - 100 cm høj

Som nogle af de andre har været inde på, så skal du være varsom med at
forstørre fotoet for meget. Du risikerer meget let at få
"legoklods"-billeder emd tommetygge pixels. 80 x 100 cm er rigtig
meget, hvis dit digitalkamera er som de er flest, det vil sige 2 - 3
megapixels.

Bare sådan i grove træk: Ved 2 megapixels kan du til næd printe et
foto i A4, 3 megapixels giver bedre kvalitet eller lidt større udprint
- men 80 x 100 cm kræver dyrt udstyr (lagt ud over hvad et
hjemme-kamera kan levere) - eller en udstrakt tollerence over for
pixelerede fotos.

Håber det kan bruges. Ellers spørg i foto-gruppen.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Inger Marie Jakobsen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Inger Marie Jakobsen


Dato : 07-12-02 13:01

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote in
news:80fztaev6n.fsf@alfred.skaarup.org:

> Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> writes:
>
>> Billedet er taget som 50,79x22,58 cm - den kan naturligvis
>> skaleres. Det er 3 normale billeder der ligger i forlængelse af
>> hinanden.
>
> Beklager. Jeg udtrykte mig vist uklart. Jeg mente hvilken opløsning
> (hvilken teknisk kvalitet) levererer dit digitalkamera ved dette foto?
>
>> Jeg vil gerne have plakaten så den er 80 - 100 cm høj
>
> Som nogle af de andre har været inde på, så skal du være varsom med at
> forstørre fotoet for meget. Du risikerer meget let at få
> "legoklods"-billeder emd tommetygge pixels. 80 x 100 cm er rigtig
> meget, hvis dit digitalkamera er som de er flest, det vil sige 2 - 3
> megapixels.
>
> Bare sådan i grove træk: Ved 2 megapixels kan du til næd printe et
> foto i A4, 3 megapixels giver bedre kvalitet eller lidt større udprint
> - men 80 x 100 cm kræver dyrt udstyr (lagt ud over hvad et
> hjemme-kamera kan levere) - eller en udstrakt tollerence over for
> pixelerede fotos.
>
> Håber det kan bruges. Ellers spørg i foto-gruppen.
>
> -j
>

Siden jeg selv farvelægger billedet, så kan jeg vel give den den
opløsning, som den skal have. Det er ikke noget problem - det var derfor
jeg misforstod dig.

Det jeg gør er at tage et digitalt fotografi, og så farvelægge den i
forskellige røde nuancer alt efter lys og mørke på billedet. Det gør jeg
så også med blå og grøn og når jeg så sætter de tre billeder sammen, så
ligner det noget Andy Warhole har lavet (da han var 5 år

--ingermarie

Janus Sandsgaard (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 07-12-02 17:56

Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> writes:

> Det jeg gør er at tage et digitalt fotografi, og så farvelægge den i
> forskellige røde nuancer alt efter lys og mørke på billedet. Det gør
> jeg så også med blå og grøn og når jeg så sætter de tre billeder
> sammen, så ligner det noget Andy Warhole har lavet (da han var 5 år
>

Super kool - og rigtig god stil. Kerativt, maa jeg sige. Kunne godt
taenke mig at se det faerdige resultat. Hyggeligt gruppe i
oevrigt. Dejlig snakkea-agtig - lidt lige som dk.edb.mac.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Inger Marie Jakobsen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Inger Marie Jakobsen


Dato : 07-12-02 18:29

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote in
news:80d6odhip7.fsf@alfred.skaarup.org:

> Inger Marie Jakobsen <im_nospam@brunsgaard.dk> writes:
>
>> Det jeg gør er at tage et digitalt fotografi, og så farvelægge den i
>> forskellige røde nuancer alt efter lys og mørke på billedet. Det gør
>> jeg så også med blå og grøn og når jeg så sætter de tre billeder
>> sammen, så ligner det noget Andy Warhole har lavet (da han var 5 år
>>
>
> Super kool - og rigtig god stil. Kerativt, maa jeg sige. Kunne godt
> taenke mig at se det faerdige resultat. Hyggeligt gruppe i
> oevrigt. Dejlig snakkea-agtig - lidt lige som dk.edb.mac.
>

Jo... det.. nu eksperimeterer jeg stadig med at få det gjort rigtigt, men
tag et kik på billedet i http://www.brunsgaard.dk/public/ - så kan du se
hvad jeg taler om. Hvis du har kritik (altså af den konstruktive slags
så er det også velkommen.

--ingermarie

Sander (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Sander


Dato : 07-12-02 19:17


"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92DDBB5AD7535imnospambrunsgaarddk@62.243.74.162...

> Jo... det.. nu eksperimeterer jeg stadig med at få det gjort rigtigt, men
> tag et kik på billedet i http://www.brunsgaard.dk/public/ - så kan du se
> hvad jeg taler om. Hvis du har kritik (altså af den konstruktive slags
> så er det også velkommen.


Hejsa !

Jeg kan ikke få dit link til at virke.

Du kan evt selv printe din plakat. Den skal selvfølgelig sættes sammen, af
flere A4 ark, men det kan sagtens blive flot.
Vi har selv lavet 2 plakatter med vores børn, som vi har printet, ved hjælp
af Microsoft Publisher.

Du må gerne melde tilbage om resultatet / kvaliteten, hvis du får det lavet
hos en fotohandler.


Mvh. www.tjekmig.dk



Inger Marie Jakobsen (07-12-2002)
Kommentar
Fra : Inger Marie Jakobsen


Dato : 07-12-02 21:54

"Sander" <sander@tjekmig.dk> wrote in news:astdv5$6n$1@sunsite.dk:

>
> "Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns92DDBB5AD7535imnospambrunsgaarddk@62.243.74.162...
>
>> Jo... det.. nu eksperimeterer jeg stadig med at få det gjort rigtigt,
>> men tag et kik på billedet i http://www.brunsgaard.dk/public/ - så
>> kan du se hvad jeg taler om. Hvis du har kritik (altså af den
>> konstruktive slags så er det også velkommen.
>
>
> Hejsa !
>
> Jeg kan ikke få dit link til at virke.
>
> Du kan evt selv printe din plakat. Den skal selvfølgelig sættes
> sammen, af flere A4 ark, men det kan sagtens blive flot.
> Vi har selv lavet 2 plakatter med vores børn, som vi har printet, ved
> hjælp af Microsoft Publisher.
>
> Du må gerne melde tilbage om resultatet / kvaliteten, hvis du får det
> lavet hos en fotohandler.
>
>

Hm... Linket virker fint for mig selv. Gad vide hvad problemet er? Oh,
well...

Vores farveprinter har ikke verdens bedste kvalitet, så det var derfor jeg
gerne ville have trykt den et andet sted.
--ingermarie

Janus Sandsgaard (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 10-12-02 18:00

"Sander" <sander@tjekmig.dk> writes:

> Jeg kan ikke få dit link til at virke.

Heller ikke her. Der liggre en fil, men den aabenbarer sig ikke som
foto i min ende af nettet.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste