Printer der køre gennem scanner stik, jeg ~
Fra : Henrik

Dato : 02-12-02 22:32

Hej

Jeg har opgarderet mine forældres computer med et nyt
Motherboard,harddisk,ram,cpu og windowsxp.
De har en Epson printer og en Canon scanner, bag på scanneren er der stik så
printeren køre igennem scanneren som er tilsluttet LPT1.
Alt har virket fint på det gamle system med windows98 men ikke her på det
nye. Problemet er at når printeren har været i gang kan man ikke scanne før
man har genstartet computeren, den melder fejl ved at skrive at porten er
optaget. Nogen der har et forslag?

Jeg kan jo også bare tilslutte printeren på LPT1 men hvor skal scanneren så
hen, på com2 som computeren har eller LPT2 som jeg ikke har men jo nok kan
få installeret?

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-02 00:36

"Henrik" <nytliv@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hen, på com2 som computeren har eller LPT2 som jeg ikke har men jo nok kan

Du kan prøve at kontrollere "Parallel Port Mode" indstillingen i BIOS, der
kan somregel vælges mellem EPP, ECP og Normal eller Standard (SPP).

Visse scannere virker bedst med indstillingen "EPP", men det er der til
gengæld printere der ikke kan lide - prøv dig frem.

Du kan også prøve at se efter om der er en opdateret driver til printeren
(og sådan set også scanneren).

--
Kristian

Fra : Aksel

Dato : 04-12-02 23:01

> [...]

> hen, på com2 som computeren har eller LPT2 som jeg ikke har men jo nok kan

Den bedste løsning er at montere en ekstra parallel port, kortet koster ca
100 kr

Hilsen Aksel