UPS På Linux RedHat 8.0
Fra : Rudi Hansen

Dato : 02-12-02 20:26

Er der nogen her der ved om der er understøttelse af en UPS i linux.
Jeg skulle meget gerne have maskinen til at lukke ned ved en eventuel
strømafbrydelse.

Fra : Bjarne Albøge

Dato : 03-12-02 19:38

Rudi Hansen wrote:

>Er der nogen her der ved om der er understøttelse af en UPS i linux.
>Jeg skulle meget gerne have maskinen til at lukke ned ved en eventuel
>strømafbrydelse.

Jeg har en SMART-UPS 700 kørende på en Debian 2.4.19 og det kører perfekt.

Bjarne

Fra : Rudi Hansen

Dato : 03-12-02 20:37

> Jeg har en SMART-UPS 700 kørende på en Debian 2.4.19 og det kører
perfekt.

Hvad for noget software skal man bruge.

Fra : Bjarne Albøge

Dato : 03-12-02 21:14

Rudi Hansen wrote:

>perfekt.
>
>Hvad for noget software skal man bruge.

apt-get install apcupsd
På den medfølgende CD er der "drivere" til bl.a RH

Bjarne

Fra : Rudi Hansen

Dato : 04-12-02 00:42

> apt-get install apcupsd
> På den medfølgende CD er der "drivere" til bl.a RH

Hvad mener du, når jeg skriver "apt-get install apcupsd"
får jeg bare beskeden, kommandoen eksistere ikke?

Fra : Bjarne Albøge

Dato : 04-12-02 06:30

Rudi Hansen wrote:

>Hvad mener du, når jeg skriver "apt-get install apcupsd"
>får jeg bare beskeden, kommandoen eksistere ikke?

Jeg ved ikke om RH har denne kommando, hvis den har skal du afvikle den
som root.

Bjarne

Fra : Brian Poulsen

Dato : 08-12-02 15:49

On Wed, 4 Dec 2002 00:42:17 +0100, "Rudi Hansen"
<Rudi.Hansen@birkelan.dk> wrote:

>Hvad mener du, når jeg skriver "apt-get install apcupsd"
>får jeg bare beskeden, kommandoen eksistere ikke?

Der er desværre for mange linux brugere som tager det som selvfølge at
man bruger debian. Derfor smider de altid apt-get install pakkenavn i
hovedet på folk der spørger om noget.

Bleh !!

Brian Poulsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-12-02 17:42

Brian Poulsen <brian@fuz.dk> writes:

> Der er desværre for mange linux brugere som tager det som selvfølge at
> man bruger debian. Derfor smider de altid apt-get install pakkenavn i
> hovedet på folk der spørger om noget.

Ikke flere end der er linux folk der finder det så indlysende at alle
bruger deres distribution og derfor at det skulle være unødvendigt at
skrive hvilken distribution der er tale om.

Men nu havde Rudi faktisk sagt at han havde det til at virke på en
Debian, og da han så blev spurgt hvordan svarede han præcist og
tilføjede at der fandtes drivere til RH på nogle CD'ere.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Fra : Brian Poulsen

Dato : 10-12-02 23:00

On Sun, 08 Dec 2002 17:42:19 +0100, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:
>Men nu havde Rudi faktisk sagt at han havde det til at virke på en
>Debian, og da han så blev spurgt hvordan svarede han præcist og
>tilføjede at der fandtes drivere til RH på nogle CD'ere.

Yeah, det er rigtigt. Han fik bare vildledt redhat brugeren til at
prøve at bruge apt-get på en RedHat installation, hvilket jo klart må
give indtryk af at han blev forvirret. Anyways, ikke endnu en
religionskrig tak ;((

Brian Poulsen - http://hipoxia.com
There's a glitch in the Matrix

Fra : Rudi Hansen

Dato : 11-12-02 11:40

> Men nu havde Rudi faktisk sagt at han havde det til at virke på en
> Debian, og da han så blev spurgt hvordan svarede han præcist og
> tilføjede at der fandtes drivere til RH på nogle CD'ere.

Nej jeg har aldrig sagt at jeg har fået det til at virke på en Debian, det
var vist mig der fejl quotede.
Jeg skal have det til at virke på en RedHat 8.0.