SpeedStream 2601 og DCC med mIRC
Fra : Quad

Dato : 02-12-02 19:58

Hej hvordan sidder jeg Speedstream 2601 op hvis såfremt jeg ikke vil
have NAT enablet, men have mulighed for at DCC-sende filer via mIRC?
Jeg har prøvet med den konfiguration der ligger på www.dsl-faq.dk og den
har ikke hjulpet,
det jeg ikke kan er at sende! jeg kan godt modtage filerne men ikke
sende dem.
Det er ikke min FireWall da jeg også har prøvet med denne deaktiveret.
Jeg vil altså kunne sende filer via DCC i mIRC uden at skulle NAT'te
routeren til min lokale IP
Hvordan? Al form for hjælp er velkommen!

-Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Tommy

Dato : 03-12-02 13:20

On Mon, 02 Dec 2002 18:58:03 GMT, "Quad" <Quad.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>Jeg vil altså kunne sende filer via DCC i mIRC uden at skulle NAT'te
>routeren til min lokale IP
>Hvordan? Al form for hjælp er velkommen!

Hmm. så vidt jeg lige er orienteret er der ikke på din side, der er
noget galt såfrem DU ikke kan SENDE til folk. Så er det dem i den
anden ende, der har et problem. Hva' sker der når du forsøger at
sende? Kan dem du sender til godt modtage filer fra andre? Fortæl lidt
mere! :)

Jeg mener ikke, at du behøver konfigurere noget som helst i routeren
sålænge du bare skal sende til folk. Det er en helt andet snak, når DU
skal MODTAGE! Der skal der åbnes en port i routeren (alternativt skal
den åbnes helt) for at du kan modtage. Hva' portnummeret så skal være
kan jeg ikke rigtigt huske. Men jeg er lige ved at tro at det er port
113. Den har jeg i hvert fald selv åben (svjh) og jeg (svjh) godt
modtage filer via DCC! :)
--
Tommy - http://www.verndroid.tk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582