email client
Fra : Ronny Olsen

Dato : 04-03-01 14:35

Hej NG

jeg har lavet et program der bla indeholder en email addresse, og når man
klikke på denne starter outlook express (OE) op, men det er jo en del
personer der ikke bruger OE, så hvordan finder jeg brugerens default email
client, så brugeren kan sende beskeden til mig?

jeg bruger BCB4 pro til at programmere i, løsningen må gerne kunne bruges på
både win 9x, og NT4, NT5

Med venlig hilsen
Ronny Olsen

Fra : Frank Hahn

Dato : 04-03-01 14:44

"Ronny Olsen" <rjo@danbbs.dk> wrote in message
> [...]
> client, så brugeren kan sende beskeden til mig?
>
> jeg bruger BCB4 pro til at programmere i, løsningen må gerne kunne bruges

Det gør du ikke.
Du laver bare en url på formen mailto:navn@post.dom
og starter den. Så skal windows nok selv starte "default" post-programmet
op.
Det er således brugerens ansvar at ha' sin Ikke-OE mailklient sat som
default klient på systemet

/Frank